اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران:

حوزه علمیه اصفهان سبک جدیدی از ارتباط دین و سیاست را ارائه کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: حوزه علمیه اصفهان مدل و سبک جدیدی از ارتباط میان دین و سیاست را ارائه کرده است.

حوزه علمیه اصفهان سبک جدیدی از ارتباط دین و سیاست را ارائه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدجواد ادبی ظهر امروز در همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان که در موسسه نشر معارف اهل‌البیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه اصفهان مهد پرورش عالمان و فاضلان دینی بزرگی برای تاریخ این سرزمین و تاریخ جهان اسلام و تشیّع بوده است، اظهار داشت: به غیر از جهد و تلاش عمیق علمی که ویژگی بارز تمام این بزرگان بوده است، آنها از خصوصیت مهربانی به خلق برخوردار بوده‌اند و از این طریق با جاذبه فراوانی که معرفت الهی به آنها در میان خلق می‌داد، معارف الهی را در میان مردم گسترش می‌دادند و این تأثیرپذیری آنها هنوز نیز ادامه دارد.

وی افزود: به دلیل مردمی بودن این علما و مفاخر، اصفهان امروز میراث‌دار مفاخر بزرگ علمی است و از همین‌رو رهبر معظم انقلاب بر پاسداشت و تجلیل از این بزرگان تاکید دارند.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران اضافه کرد: تخت‌فولاد اصفهان به دلیل وجود آرامگاه علما و اندیشمندان به اعتقاد بسیاری جایگاه معنوی وادی‌السلام نجف را دارد.

وی با تاکید بر اینکه این میراث باید به نسل جدید منتقل شود، تصریح کرد: البته حوزه علمیه اصفهان هنوز هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما باید این سلسله نورانی با حضور طلاب و دانشجویان توانمند در عرصه‌های علمی و معنوی ادامه یابد.

ادبی اضافه کرد: حوزه علمیه اصفهان مدل و سبک ارتباط میان دین و سیاست را ارائه کرده است که امروز بخشی از آن در قالب این همایش بازخوانی می‌شود.

وی تاکید کرد: باید این سلسله نورانی و مواریث فرهنگی را در قالب‌های جدید عرضه کنیم و مسیر نورانی حکمت، عرفان و معرفت را ادامه دهیم.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول