اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

واگذاری 140 هزار هکتار اراضی به جویندگان کار اجرایی شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به طرح توسعه بخش کشاورزی گفت: هر چه سریع‌تر باید سهم 140 هزار هکتاری استان در واگذاری اراضی قابل کشت منابع طبیعی به جویندگان کار کشاورزی اجرایی شود.

واگذاری 140 هزار هکتار اراضی به جویندگان کار اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم خراسان‌رضوی در چهارمین دور سفرهای هیئت دولت اظهار داشت: باید از مردم به دلیل حضور پرشور خود در اجتماعات سخنرانی‌های رئیس جمهوری تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: در چهارمین سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی 170 مصوبه مورد تایید و مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت که از جمله این مصوبات می‌توان به اختصاص یک‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای صنعت و ساخت ساختمان برای حدود 20 دانشگاه پیام‌نور و دیگر دانشگاه‌های شهرستان‌های استان که بدون ساختمان بودند، اشاره کرد.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به جذب اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی و استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته توانستیم 99.9 درصد جذب اعتبار کنیم که در طی این 33 سال پس از انقلاب اسلامی در استان رکوردی فوق‌العاده بود.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز طبق بررسی‌های به عمل آمده تا 18 خردادماه سال جاری 186 میلیارد تومان اعتبار در حساب دستگاه‌ها باقی مانده که باید تا پایان سال مالی یعنی 31 تیرماه سال جاری جذب شود.

صلاحی تاکید کرد: همچنین طی جلسه‌ای در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعتبار آن دسته از دستگاه‌هایی که نمی‌توانند اعتبار مانده را جذب کنند به سایر دستگاه‌ها انتقال داده می‌شود.

وی درباره تقویت منابع انسانی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی اظهار داشت: به منظور ساماندهی نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی و بکارگیری نیروهای متخصص در پست‌های مرتبط باید جابه‌جایی و انتقال نیروها از مرکز استان به شهرستان ها سریع‌تر صورت بگیرد.

وی افزود: در همین راستا 667 نفر نیز طی آزمونی جذب بیمارستان‌های تازه تاسیس می‌شوند.

مقام عالی دولت در استان یادآور شد: با این جذب نیروهای انسانی در 6 ماهه سال جاری، به نوعی تحولی عظیم در مجموعه نیروهای انسانی در زمینه تقویت‌ آنها صورت می‌گیرد و تا 10 ـ 15 سال آینده به نوعی از پشتیبانی خوبی در زمینه نیروی انسانی در استان برخوردار می‌شویم.

صلاحی در ادامه با اشاره به طرح مسکن مهر در استان گفت:‌ در حال حاضر بیش از 112 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در حال احداث است که بخش قابل توجهی از آن به بهره‌برداری رسیده و واگذار شده است و مابقی نیز در هفته دولت، دهه فجر و تا انتهای سال جاری واگذار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح توسعه بخش کشاورزی در خراسان‌رضوی تاکید کرد: هر چه سریع‌تر باید سهم 140 هزار هکتاری استان در واگذاری اراضی قابل کشت منابع طبیعی به جویندگان کار کشاورزی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اعتبارات اختصاص یافته به این طرح در استان 400 میلیارد تومان است که این بودجه توزیع شده و در صورت جذب 100 درصدی، 400 میلیارد تومان دیگر نیز به استان اختصاص می‌یابد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به تمهیدات دستگاه‌های اجرایی برای پذیرایی از زائران بارگاه رضوی در فصل تابستان اظهار داشت: با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس، سفرهای مردم از اقصی کشور به مشهد مقدس آغاز می‌شود و در این راستا شاهد خیل عظیمی از زائران و مشتاقان حضرت رضا(ع) خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ در این راستا باید از تمام امکانات استان برای تسهیل در امور مربوط به زائران استفاده کرد.

صلاحی در پایان تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی ـ بهداشتی همانند سال گذشته به سلامت غذایی توجه خاصی داشته باشند و دستگاه‌های نظارتی از جمله میراث فرهنگی نیز باید به صورت جدی کنترل قیمت‌ها و نیازهای زائران را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول