اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

پرداخت 23 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 23 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 7 درصد به متقاضیان بنگاه‌های زودبازده در استان پرداخت می‌شود.

پرداخت 23 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خراسان جنوبی

محمود اشرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در درمیان تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری استان را یکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان در خراسان جنوبی برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر 22 مجتمع دامپروری سبک و سنگین در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

وی اصلاح نژاد دام‌های‌ بومی را از دیگر اولویت‌های این نهاد در سال جاری برشمرد و ادامه داد: ثبت و ردیابی همه دام‌های سبک و سنگین از قبیل گاو، گوسفند و شتر با ردیاب الکترونیکی، ‌بهسازی، نوسازی و توسعه واحدهای دام، طیور و زنبور عسل از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی در سال جاری به شمار می‌رود.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 3 میلیون و 300 هزار واحد دامی در خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد 2 میلیون و 900 هزار رأس گوسفند و بز، 120 هزار گاو و گوساله و 28 هزار نفر نیز شتر هستند.

اشرفی گفت: در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی شاهد بهره‌برداری از دو طرح دامداری در درمیان هستیم که طرح دامداری یک‌هزار رأسی دام سبک قهستان یکی از این طرح‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین پروژه تسطیح و یکپارچه‌سازی 53 هکتار از اراضی سنتی شهرستان با اعتبار 256 میلیون تومان آغاز شده است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای بیش از 20 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده و قریب به 20 خانوار نیز از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: طرح دامداری قهستان در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع احداث شده و زیربنای این واحد دامی یک‌هزار و 651 مترمربع است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول