اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت رشته بوکس خراسان‌رضوی:

ورزش بوکس در خراسان‌رضوی مظلوم واقع شده است

خبرگزاری فارس: پیشکسوت بوکس خراسان‌رضوی مظلوم واقع شدن این ورزش در استان را عامل بی‌انگیزگی ورزشکاران آن دانست.

ورزش بوکس در خراسان‌رضوی مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، محمدحسین شوریان به تفاوت چشم‌گیر امکانات ورزشکاران رشته بوکس با دیگر رشته‌های ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه مسئولان بیشتر به ورزش‌های توپی است و این امر سبب بی‌انگیزگی بوکسورهای جوان شده است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در رشد یک ورزش خواستار توجه بیشتر به ورزش بوکس شد و گفت: وقتی عملکرد ورزشکاران در جامعه منعکس نشود حامیان مالی نیز انگیزه کافی برای فعالیت در آن ورزش ندارند.

شوریان، مجهز نبودن سالن‌های بوکس استان را از دیگر دلایل افت این ورزش در خراسان‌رضوی دانست و افزود: در سال‌های گذشته ورزشکاران این استان از کوچک‌ترین امکانات مانند دستکش، کلاه و رینگ محروم بودند.

وی ابراز امیدواری کرد با همت سرپرست جدید هیئت بوکس خراسان‌رضوی هر چه زودتر سالن بوکس استان تجهیز شود.

مسئول برگزاری مسابقات هیئت بوکس خراسان‌رضوی با اشاره به لزوم حمایت بیشتر مسئولان استان از این ورزش افزود: با توجه به توانمندی موجود در بین ورزشکاران و انگیزه بالای هیئت بوکس استان امیدوارم در سال آتی یکی از سکوهای مسابقات کشوری را از آن خود کنیم.

وی با اشاره به حضور 3 بوکسور قهرمان کشور در خراسان‌رضوی، گفت: ارشاد روح‌بخشیان در وزن 60 کیلوگرم، جواد افراخته در وزن 54 کیلوگرم و محمد شوریان در وزن 81 کیلوگرم از جمله ورزشکاران مستعد استان هستند که موفق به عضویت در تیم ملی شده‌اند.

شوریان از برنامه‌ریزی هیئت بوکس استان برای شرکت در مسابقات کشوری خبر داد و گفت: شرکت در مسابقات بوکس قهرمانی کشور در رده‌های سنی جوانان و بزرگ‌سالان از جمله برنامه‌های این هیئت در سال جاری است.

وی از تشکیل تیم بوکس استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر تربت‌حیدریه و تایباد فعال‌ترین شهرستان‌های استان در این رشته هستند، البته هیئت بوکس استان، سعی در فعال ساختن دیگر شهرستان‌ها در آینده نزدیک نیز دارد.

شوریان با اشاره به فعالیت کمیته داوران و مربیان این هیئت، گفت: در حال حاضر 18 داور و 37 مربی بوکس در مشهد فعالیت می‌کنند که برگزاری کلاس ارتقای داوری و مربیگری در آینده نزدیک نیز در دستور کار هیئت است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول