اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نابسامانی‌های هیئت بوکس مازندران گزارش می‌دهد

حال بوکس مازندران رو به وخامت

خبرگزاری فارس: طی چند ماه گذشته هیئت جدید بوکس مازندران انتقادات بسیاری را از جانب پیشکسوتان، قهرمانان و اعضای سابق به خود دیده است.

حال بوکس مازندران رو به وخامت

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، طی چند ماه گذشته هیئت جدید بوکس مازندران انتقادات بسیاری را از جانب پیشکسوتان، قهرمانان و اعضای سابق به خود دیده است.

برگزاری و لغو مجمع عمومی هیئت بوکس مازندران از جمله مولفه‌های این انتقادها بوده که این روزها درباره فعالیت این هیئت گفته می‌شود.

در همین حال، اوج این انتقادات موجب برکناری و یا استعفای اجباری برخی از اعضا از سمت خود شده است.

تعویق سه باره زمان برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیئت بوکس استان مازندران که بنابر اعتراض‌های پیاپی بسیاری از اعضا و بزرگان این رشته در مازندران به وقوع پیوست خود گویای همه چیز است.

انتخابات مجمع عمومی بوکس مازندران ابتدا قرار بود در نهم آذرماه سال 1390 برگزار شود که با اعتراض اهالی این رشته ورزشی نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی رئیس هیئت بوکس استان مازندران به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

اگر چه سال 90 تاریخ مجدد برگزاری مجمع عمومی اعلام شده، اما باز هم با همان اعتراض‌ها و عدم اصلاح ضعف‌های موجود و در یک سکوت کامل خبری، این مجمع با اعضای جدید در 24 اردیبهشت 91 برگزار شد که طی آن حسین جعفری به‌عنوان رئیس جدید هیئت بوکس مازندران از سوی اعضا انتخاب شد.

از همین رو و با توجه به درددل‌هایی که از سوی این افراد می‌شد، خبرگزاری فارس سعی کرد به بیان برخی از آنها بپردازد که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

* ورزش مازندران از سوء مدیریت و باندبازی رنج می‌برد

مهیار روحانی نائب رئیس سابق هیئت بوکس مازندران را حالا دیگر همه می‌شناسند. او مدیر عامل تیم بوکس پرشیا خودرو مازندران در رقابت‌های لیگ برتر کشور و حامی مالی و معنوی بیش از 10 رشته ورزشی دیگر از جمله فوتبال، ووشو، کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، کاراته و همچنین باشگاه شموشک نوشهر بوده است.

او که روزی بدون کوچک‌ترین چشمداشتی و تنها از روی عشق و غیرت وارد گود ورزش مازندران شده بود حالا آنقدر دلسرد و سرخورده شده که می‌گوید: ورزش مازندران از سوء مدیریت و باندبازی رنج می‌برد.

روحانی در تشریح این مساله به بیان زوایای گوناگونی از اتفاقات و شکست‌های سال‌های اخیر ورزش در مازندران می‌پردازد و علل برخی از این ناکامی‌های پیاپی را بی‌تدبیری، نقدگریزی و کم‌تجربگی مدیران ارشد و متولیان ورزش استان مازندران می‌داند.

وی  در این رابطه تصریح کرد: مسئولان بلایی بر سر تیم‌های بزرگی همچون شموشک نوشهر و نساجی آورده‌اند در حالی که این دو باشگاه روزی موجب افتخار و اعتلای فوتبال در شمال کشور بودند اما حالا تبدیل به حیاط خلوت دلالان و سودجویان شده‌اند.

روحانی ادامه می‌دهد: با پرهام مالک باشگاه صحبت‌های زیادی کردم که ایشان هم از بی‌تدبیری‌هایی که در مورد نساجی قائمشهر روی داده است به ستوه آمده است.

نائب رئیس سابق هیئت بوکس مازندران معتقد است متولیان امر از حال و روز وخیم ورزش بوکس مازندران نیز غافل شده‌اند و عمدی یا سهوی چشم‌های خود را به روی تخلفات متعدد صورت گرفته در این ورزش بسته‌اند.

وی گفت: از پریچهره توقع بیشتری داشتیم و ایشان به‌خاطر مسئولیت خطیری که دارند باید به درد دل‌ها و انتقادات بزرگان و پیشکسوتان بوکس مازندران رسیدگی کنند و جلوی این همه تخلفاتی که در این ورزش در حال وقوع است را بگیرند.

روحانی در ادامه افزود: افرادی مثل بنده که دلسوزانه در ورزش فعالیت می‌کنند و هیچ درآمدی از راه ورزش نداشته‌ایم حتی از جیب خود هزینه‌هایی میلیونی هم برای پیشرفت ورزش استان مازندران کرده‌ایم، اما آن آقایانی که از بیت‌المال حقوق می‌گیرند تا موجبات رشد ورزش استان مازندران را فراهم کنند باید در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند.

وی با بر شمردن برخی از تخلفات صورت گرفته در هیئت بوکس مازندران و همچنین مجمع عمومی بوکس استان اضافه کرد: اگر مسئولان امر نخواهند به این مشکلات و تخلفات رسیدگی کنند مطمئن باشند دست‌های پشت پرده ورزش مازندران را بیش از پیش افشا می‌کنم.

نائب رئیس سابق هیئت بوکس مازندران ابراز داشت: تنها به‌خاطر عشق و علاقه‌ام به ورزش پا به این عرصه گذاشتم، اما اکنون تا زمانی که این آقایان در ورزش مازندران باشند دیگر به ورزش باز نمی‌گردم.

* امروز نامحرمان بوکس خود را محرم می‌دانند

در همین رابطه دبیر سابق هیئت بوکس مازندران به خبرنگار فارس گفت: سوء مدیریت و کم‌تجربگی رئیس هیئت بوکس مازندران لطمات جبران‌ناپذیری را بر پیکره بوکس استان مازندران وارد کرده است.

حسن زاهدیان با انتقاد از وضعیت فعلی ورزش بوکس در استان مازندران ادامه داد: کسانی که در طول عمرشان حتی برای یک بار دستکش و لباس بوکس را بر تن نکرده‌اند حالا برای مربیان و پیشکسوتان استان تصمیم‌گیری می‌کنند.

دبیر سابق هیئت بوکس مازندران خاطرنشان کرد: امروز کار به جایی رسیده است که نامحرمان بوکس خود را محرم می‌دانند.

وی با برشمردن برخی تخلفات صورت گرفته در مجمع عمومی بوکس استان مازندران متذکر شد: برکناری یک شبه اعضای سابق مجمع عموم آن هم درست یک هفته پیش از برگزاری انتخابات مجمع عمومی نشان‌دهنده یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی جعفری رئیس هیئت بوکس مازندران برای پیروزی در انتخابات دور جدید بوده است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول