اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گنبدکاووس خبر داد

تدوین 95 برنامه اجرایی مبارزه با مواد مخدر در گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال جاری 95 برنامه اجرایی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان تدوین شده است.

تدوین 95 برنامه اجرایی مبارزه با مواد مخدر در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد اظهار داشت: این برنامه‎ها در طول سال 1391 به اجرا در خواهد آمد و به تبع آن برای ادارات وظایفی مشخص شده که موظف به انجام آن هستند و در اسفند ماه مجموع اقدامات و نتایج حاصله جمع‌بندی و در اختیار ستاد استانی مبارزه با مواد مخدر استان قرار می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد این برنامه‌ها بتواند کارکرد شهرستان را در مبارزه با مواد مخدر ارتقا بدهد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت تشکل‎های مردم‌نهاد و سمن‎ها در درمان معتادین اذعان داشت: رؤسای ادارات در تشکیل سمن‎ها برای درمان معتادان در شهرستان تلاش کنند زیرا باید از ظرفیت تشکل‎های مردم‌نهاد درمان و پیشگیری از اعتیاد استفاده کرد.

احمدی یادآور شد: شهرستان گنبدکاووس برای احداث اردوگاه نگهداری معتادان آمادگی دارد و اقداماتی را در راستای ایجاد اردوگاه انجام داده اما به دلیل وجود اردوگاه توسکستان و لزوم کسب تجارب بیشتر در این زمینه، طرح مذکور اجرایی نشد.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده و آموزش و پرورش و دانشگاه‎ها در بحث پیشگیری و درمان معتاد اظهار داشت: باید در راستای فرهنگ‌سازی از تلاش‎های خانواده‌های معتادان در ترک اعتیاد یکی از اعضای خانواده قدردانی شود.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس همچنین بر ارائه گزارشات مکتوب ادارات در خصوص عملکرد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: در هر جلسه باید رؤسای کمیته‌ها گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.

اصغر رنجی رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس نیز راه‎اندازی طرح شلتر را راهکاری تاثیرگذار در جمع‌آوری معتادان پرخطر عنوان کرد و گفت: این طرح که در واقع به منظور جمع‌آوری کارتون خواب‎ها است اگر دوباره به اجرا درآید قسمتی از معضلات در بحث درمان و کنترل معتادان پرخطر رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول