اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان زندانی‌های خراسان‌جنوبی:

70 درصد زندانیان کشور عاملان مواد مخدر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: 70 درصد زندانیان کشور و خراسان‌جنوبی را عاملان خرید، توزیع و نگهداری مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

70 درصد زندانیان کشور عاملان مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدعلی اربابی یکشنبه شب در جلسه مجمع عمومی نسیم مهر و حمایت زندانیان شهرستان نهبندان اظهار داشت: در تمام کشورها بدون استثنا اجرای جزای حبس و زندان وجود دارد و در کشورهایی که به اصطلاح دم از حقوق بشر می‌زنند از قبیل آمریکا باید بگوییم که این کشور بیشتر از هر کشور دیگری نسبت به جمعیتش افراد زندانی دارد.

وی با بیان اینکه در نظام قضایی و اجرایی زندان در فرآیند امنیت تعریف می‌شود، تصریح کرد: دستگاه قضا به ویژه دادستان‌ها با افرادی که دارای جنایت و جرم‌هایی که به امنیت جامعه لطمه می‌زند، برخورد می‌کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آن دسته از افرادی که زندان نمی‌خواهند دارای یک نگاه و فکر بسیار ایده‌آل هستند، افزود: در حکومت حضرت علی (ع) و نظام جمهوری اسلامی برای برخورد با مخلان امنیت اجتماعی و برای تامین امنیت، زندان وجود داشته و دارد.

اربابی بیکاری و عدم اشتغال مناسب برای مردم به ویژه جوانان را یکی از عوامل وقوع جرم و خلاف در جامعه عنوان کرد و گفت: فقر اقتصادی از دیگر عوامل مهم در وقوع جنایت و بزهکاری و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است که در این زمینه مسئولان و متولیان امر باید تلاشی ویژه و مضاعف داشته باشند.

وی تعداد زندانیان کشور را 300 هزار نفر و تعداد زندانیان خراسان جنوبی را 3 هزار نفر دانست و اظهار داشت: 70 درصد از این زندانیان در کشور و استان را عاملان خرید، توزیع و نگهداری مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی عدم تقید به دین و عدم دینداری و فاصله‌گیری افراد از ارزش‌های اسلامی نظیر فرهنگ نماز و قرآن را از جمله عوامل مهم در گرفتار شدن افراد در جرم و جنایت عنوان کرد و افزود: در این زمینه و در راستای این بحث رسالت روحانیت، فرهنگیان و مسئولان بیش از پیش برجسته و نمود پیدا می‌کند.

اربابی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها به معنای فقط نگهداری از زندانیان نیست، تصریح کرد: این سازمان رسالت دارد تا این گروه از افراد را اصلاح و تربیت و مجدد به جامعه برگرداند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در زندان‌های خراسان‌جنوبی به ویژه در زندان مرکزی بیرجند نماز جماعت پنج‌گانه برگزار می‌شود و به مباحث دینی و فرهنگی دیگر در زندان‌ها توجه بسیار صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول