اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعدام 5 قاچاقچی عمده مواد مخدر در شیراز

خبرگزاری فارس: احکام اعدام پنج قاچاقچی عمده مواد مخدر به صورت همزمان امروز و در سه نقطه شیراز در ملا عام به اجرا درآمد.

اعدام 5 قاچاقچی عمده مواد مخدر در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این پنج نفر که حکم اعدام آنان در سال 89 و 90 در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز صادر شده بود متهم به خرید، نگهداری و فروش مقادیر عمده مواد مخدر از نوع هروئین فشرده (کراک) هستند.

متهمان «عباس-ذ» به اتهام حمل و نگهداری 143 کلیوگرم هروئین فشرده، «عارف-الف» به اتهام حمل و نگهداری 148 کیلوگرم هروئین فشرده و 20 گرم حشیش و همچنین دخالت در امور داروئی از طریق خرید و نگهداری غیرمجاز 4 هزار و 500 آمپول نورجیزک، «ابوالقاسم – الف» به اتهام حمل و نگهداری 19 کیلوگرم هروئین فشرده یا کراک و همچنین شش کیلوگرم تریاک، «فرهنگ - ن» به اتهام حمل و نگهداری 123 کیلوگرم و همچنین فروش 20 کیلوگرم هروئین فشرده و «علی اکبر- م» به اتهام خرید و نگهداری 23 کیلوگرم هروئین فشرده یا کراک در سال 89 دستگیر و به اعدام محکوم شدند.

به گزارش فارس، اجرای احکام اعدام این متهمان پس از تایید دادستان کل کشور و طی مراحل قانونی رسیدگی و رد درخواست عفو و بخشودگی متهمان به اجرا درآمد.

قاضی علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب شیراز در همین مورد طی بیانیه‌ای به تمام سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر و فروشندگان خرد و کلان مواد مخدر به شدت اخطار کرد که شهر مقدس شیراز که مزین به نام سومین شهر مذهبی کشور و مهد فرهنگ و تمدن ناب ایران اسلامی عرصه بروز نیات پلید و شوم آنان نبوده و دستگاه قضایی و انتظامی استان با قاطعیت و بی‌هیچ اغماضی با آنان برخورد می‌کند.

دادستان شیراز با بیان این که موارد دیگری از اجرای احکام قاچاقچیان مواد مخدر در زندان عادل آباد شیراز در هفته‌های گذشته به اجرا درآمده افزوده است: اجرای حکم اعدام این پنج نفر تنها مصادیق و نمونه‌هایی از مفسدان و جانیان جامعه است که تعداد دیگری از این افراد که پرونده آنان در دست بررسی است در آینده در مورد آنان اقدام قانونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرده است: دستگاه قضایی فقط در چارچوب موازین شرعی و قانونی عمل کرده و هیچ عامل داخلی یا بیرونی در تصمیم قضات و سرنوشت پرونده مجرمان تأثیر ندارد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول