اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تحول بنیادین هدف‌گذاری صحیح برای تعالی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجرای سند تحول بنیادین هدف‌گذاری درست و صحیح نظام تعلیم و تربیت کشور برای اصلاح و تعالی جامعه است.

تحول بنیادین هدف‌گذاری صحیح برای تعالی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در کارگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن ورزشی رضازاده در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: امسال آموزش و پرورش حساس‌ترین و خطیرترین مقطع تاریخی خود را سپری می‌کند چرا که قرار است بعد از سال‌ها کار و تحقیق و بررسی سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه و حرکت تحول‌آفرین آموزش و پرورش به مرحله اجرا درآید.

وی با یادآوری اینکه از بین ده‌ها تحول در حال رخداد در این سند از مهرماه امسال تغییر نظام آموزشی و تحول در این ساختار شکلی عملیاتی می‌گیرد، افزود: با این حرکت خوب سال‌های موفقیت‌آمیزی برای آینده کشور و دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت رقم می‌خورد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان برای اجرای مطلوب این سند خبر داد و گفت: در سند تحول بنیادین ساماندهی نیروی انسانی، کلاس درس و تجهیزات از ماه‌ها قبل پیش‌بینی و تدارک دیده شده است و ما به یقین با همراهی مسئولان استان و اولیای دانش‌آموزان و همچنین حضور معلمان در صحنه هیچ مشکلی را نخواهیم داشت.

محمودزاده خاطرنشان کرد: فرهنگیان استان مشتاقانه آماده هستند تا در اجرای این سند یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند.

وی تصریح کرد: به یقین اجرای نظام آموزشی جدید به عنوان یکی از محور سند تحول بنیادین می‌تواند جایگاه معلمان را نیز ارتقا داده و آنها را در ادامه مسیر پر توان کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه با یادآوری اینکه تحول بنیادین آموزش و پرورش در محورهای 70 گانه کشورمان را از نظر تربیتی و آموزشی اصلاح می‌کند، اضافه کرد: آموزش و پرورش امروز به عنوان یک نهاد تاثیر‌گذار در جامعه در قالب برنامه‌های 70 گانه که همه آنها مبین تربیت و پرورش انسانی خلاق، توانمند و امیدوار است به گونه‌ای حرکت خود را سازماندهی کرده تا با این برنامه‌ریزی‌ها بتواند عالی‌ترین انجام وظیفه و رسالت را داشته باشد.

محمودزاده بیان کرد:‌ دوستان و دشمنان به عملکرد حوزه آموزش و پرورش در دولت نهم و دهم به ویژه در دو سال اخیر با توجه به موفقیت‌های کسب شده اعتراف می‌کنند چراکه امروز نظام تعلیم و تربیت ما از پشتوانه عظیم ارزش‌های اسلامی و نیروهای انقلابی برخوردار است.

وی مبدا هرگونه تحول در نظام اسلامی را کلاس درس توصیف کرد و افزود:‌ معلمان ما در دور‌ترین مناطق روستایی و مرزی با به اهتزاز درآوردن پرچم نظام اسلامی عظیم‌ترین رسالت تربیتی و پرورش نسل آینده را انجام می‌دهند که معلمان ایثارگر و شاهد ما باید به چنین خدمت صادقانه، ‌بی‌ریا اما کارساز افتخار کنند.

این مسئول معلمان و قشر فرهنگی را همراهان اصلی انقلاب و آرمان‌های بلند امام راحل و شهدا توصیف کرد و گفت:‌ معلمان ما در کنار وظیفه سنگین و مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده وظیفه‌ای سنگین‌تر در هدایت‌گری افراد جامعه بر عهده دارند.

محمودزاده ادامه داد: فرزندان و میراث‌داران شهدا در آموزش و پرورش نباید تنها به تدریس و کار روزمره دل خوش کنند بلکه رسالت بالاتر آنها تبیین و بیان مسایل ایثار و شهادت، ترویج این فرهنگ متعالی در کلاس‌های درس و محیط‌های آموزشی و پرورشی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این کارگاه آموزشی که بیش از 4 هزار فرهنگی حضور داشتند از سوی دانش‌آموزان سرودی اجرا و یکی از دانش‌آموزان به نمایندگی از طرف معلمان و دانش‌آموزان استان دسته گلی را تقدیم وزیر اندیشمند آموزش و پرورش کرد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول