اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دقیق اجرا شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و باید همگان نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دقیق اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مرتضی مقتدایی در ششمین همایش سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: جای وزیر آموزش و پرورش در این جلسه خالی است که با آن روحیه بلند و صداقت در این بخش، خدمات بسیاری ارائه کردند و ایشان به دلیل شرکت در جلسه مجلس شورای اسلامی نتوانستند در این جلسه شرکت کنند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از سنت‌های الهی از بدو خلقت این بود که انبیا و پیامبرانی از سوی ذات اقدس حق تعالی در بین مردم مبعوث شدند تا مردم را راهنمایی کرده و مسیر حق را برای آنها بیان و آنها را از گمراهی نجات دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در زمان غیبت صغری این تکلیف بر عهده علما قرار داده شده و در روایتی از امام عسگری(ع) به این موضوع اشاره شده است و ایشان می‌فرمایند «اگر این علما نبودند احدی باقی نمی‌ماند مگر اینکه از دین خارج شود».

آیت‌الله مقتدایی تاکید کرد: این رسالتی که بر عهده اولیاء الهی بود در این زمان بر عهده حوزه‌های علمیه است و سکان‌داران این اجتماع حوزه‌ها بوده و مردم را به راه حق دعوت می‌کنند.

وی بیان داشت: ما خودمان تجربه پیدا کرده‌ایم که هر نقطه‌ای از کشور که حوزه علمیه تاسیس می‌شود و طلاب حضور دارند، شیطان و شیطان‌نماها دیگر جرأت حضور در آنجا را ندارند و همین حضور علما می‌تواند امنیت اجتماعی در دین و دیانت ایجاد کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری ابراز داشت: بعد از امام خمینی یک ذخیره الهی به نام آیت‌الله خامنه‌ای را در اختیار داشتیم و ایشان با آن شجاعت و اقتدار در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کرده و نظام ما به برکت رهبری در حد اعلاء وجود دارد.

آیت‌الله مقتدایی گفت: ایشان در سفری که به استان قم داشتند، بر توجه به مسائل آموزش و پرورش تکیه زیادی کردند و گلایه از حوزه هم داشتند که باید از ظرفیت مدارس استفاده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: روحانیت و طلاب باید در آموزش و پرورش حضور داشته باشند و همه ابعاد را بررسی کرده و در نظر بگیرند و با این تعبیرات و تاکیدات حوزه به این فرمایش لبیک گفت و در راستای مطالبه مقام معظم رهبری از وزیر آموزش و پرورش دعوت کرد و جلسه بسیار خوبی نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در آن جلسه شورایی متشکل از معاونان وزیر آموزش و پرورش و حوزه علمیه تشکیل شد که جلسات متعددی را نیز برگزار کردند که عصاره آن در قالب یک تفاهم‌نامه تدوین شد.

آیت‌الله مقتدایی افزود: در همان جلسه وزیر آموزش و پرورش تاکید داشتند که دبیر ستاد باید کسی باشد که تمام وقت در اختیار ستاد بوده و به استان‌های مختلف رفته و رابطه میان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را تقویت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: حجت‌الاسلام ملکی را همین شورا پیشنهاد کرد و در این مدت کوتاه که فعالیت خود را آغاز کردند از ایشان راضی هستیم و خدمات خوبی ارائه شده است.

وی در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این سند تحول راه‌های تعامل بین حوزه و آموزش و پرورش کاملا روشن شده و همچنین مشخص شده است که کجا حوزه علمیه می‌تواند با آموزش و پرورش همکاری داشته باشد.

آیت‌الله مقتدایی تاکید کرد: آینده خوبی برای همکاری میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش می‌بینم که امیدوارم این همکاری به جایگاه اصلی برسد.

وی گفت: در حال حاضر سند طراحی شده، اما باید به درستی اجرا شود و مدیران کل آموزش و پرورش در استان‌ها اجرای آن را باقیات الصالحات برای خود دانسته و به اجرای آن اهتمام ورزند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: حوزه علمیه آمادگی دارد تمام‌قد در خدمت آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول