اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار:

پرورش خلاقیت دانش‌آموزان از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار گفت: از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین توجه به پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان و تقویت بنیه فکر و اندیشه آنان است.

پرورش خلاقیت دانش‌آموزان از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، کاظم دلقندی عصر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه برگزاری نخستین همایش معلم و خلاقیت در سبزوار اظهار کرد: رویکرد نظام تعلیم و تربیت در این سند امیدوارکننده و گامی بلند و رو به جلو در راستای تحقق این مهم شد و در آن نه تنها به پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان و تقویت بنیه فکر و اندیشه آنان توجه ویژه شده است بلکه با ایجاد دانشگاه فرهنگیان و تقویت مراکز تربیت معلم افقی روشن در راستای ارتقای سطح علمی و دانش معلمان و تربیت نیروی انسانی متناسب با تراز تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی بوجود آمده است.

دلقندی ادامه داد: خداوند نخستین و عالی‌ترین خلاق هستی است و با آفرینش و خلق موجودات عالم و برقراری ارتباط بین آنان و مکمل نمودن هر یک نسبت به دیگری زیباترین و شگرف‌ترین خلقت را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در راس همه زیبایی‌های خلقت، خداوند متعال آفرینشی دارد ناطق، حساس و نامی که او را اشرف سایر مخلوقات (انسان) نامیده و خلیفه خود در زمین قرار داده و در نهایت به خلقت آفرینش او نازیده است بطوریکه پس از طی مراحل و چگونگی این خلقت در کلامی به این هنر خود تحسین گفته و آن‌ را عظیم‌ترین و ارزشمندترین مخلوق بشمار می‌آورد.

رئیس مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار تصریح کرد: خلاقیت در واقع یعنی بوجود آوردن و یا تولید یک ایده، فکر و خلاقیت بر خلاف تصور بعضی پدید آوردن یک چیز از هیچ نیست بلکه بوجود آوردن یک پدیده یا فکری نو با ترکیبی از افکار و پدیده‌های قدیمی که تا قبل از آن پنداشته می‌شد که این پدیده‌های قدیمی هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. 

دلقندی اضافه کرد: این توانایی و استعداد انسان است که با استفاده از قوه خلاقیت و تفکر و تعمق در استعدادهای بالقوه، پدیده‌های قدیمی و ارتباط دادن آنان به یکدیگر خالق نوآوری، ابتکار و پدیدآوردن ایده، افکار جدیدی می‌گردد.

دلقندی افزود: اکنون که به تعریف و توضیح خلاقیت پرداخته شد می‌توان گفت که خلاقیت یک مهارت و استعداد است که اکتسابی و قابل یادگیری و پروراندن است، بنا بر این نیاز به تمرین و ممارست دارد و هر چه بیشتر به پرورش آن پرداخته شود در سرعت بخشیدن به زندگی و حیات رو به رشد انسان هم در کمیت و هم در کیفیت اثرگذارتر است و ارزش فعالیت‌های آن را چند برابر می‌سازد.

رئیس مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار با اشاره به اینکه خلاقیت می‌تواند توسط معلمان، مربیان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در دانش‌‌آموزان شکوفا شود گفت: یک مربی و معلم خلاق آن است که خلاقیت را در دانش‌آموزان بارور نماید.

وی تصریح کرد: خود این فرآیند یک نوع خلاقیت است و دانش‌آموزان بایستی با همراهی معلمان و مربیان خود استعدادهای بالقوه خود را به بالفعل تبدیل نموده و در چگونگی پیدایش و خلق ایده‌ها و افکار تحقیق کنند و از ارتباط آنان با یکدیگر بهره ببرند و از یاد گیری مطالب صرفا از طریق حفظ کردن پرهیز کنند.

نخستین همایش معلم و خلاقیت فردا با حضور اندیشمندان، اساتید دانشگاهی، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و .. به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی شهرستان سبزوار در محل تالار کاشفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول