اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور عنوان کرد

واگذاری مسئولیت برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی به کانون‌های مساجد

خبرگزاری فارس:‌ معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از واگذاری مسئولیت برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

واگذاری مسئولیت برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی به کانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مرتضی طاهریان ظهر امروز در گردهمایی رابطان بزرگداشت مناسبت‌های دینی و ملی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تاکید بر اهمیت ترویج معارف اهل‌بیت گفت: در زمینه ترویج و توسعه معارف اهل‌بیت از فرصت‌هایی نظیر مناسبت‌های مذهبی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به معارف اهل‌بیت در تمام ایام سال ضروری است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر برگزاری مناسبت‌های مذهبی‌ را به صورت هدفمند دنبال کنیم و در راستای تحقق این هدف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی بر دوش دارند.

معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: با این اقدام ظرفیت‌های ناشناخته در نقاط مختلف کشور شکوفا شده و کانون‌های مساجد در مناسبت‌های مذهبی عهده‌دار مسئولیت برگزاری مراسم‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با طرح‌های ابتکاری تکمیل‌تر خواهد شد بیان داشت: ما به دنبال این هستیم که در کنار بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی شبکه‌ای ولایی را در سطح کشور راه‌اندازی کنیم.

طاهریان افزود: این شبکه ولایی توسط مردم اداره شده و به صورت خودجوش دنبال می‌شود و در تمام ایام سال به فعالیت می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط یک کانون در هر استان مجری طرح بزرگداشت مناسبت‌های دینی و ملی است گفت: به تدریج کانون‌های بیشتری در این طرح به کار گرفته می‌شوند و علاوه بر مناسبت‌های ملی و مذهبی در دیگر برنامه‌ها نیز از ظرفیت کانون‌های مساجد استفاده خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: در برنامه‌ریزی‌ها باید کیفیت را مدنظر قرار دهیم و از توان جوانان و تفکرات ایشان بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 19 مناسبت ملی و مذهبی مشخص شده است افزود: در حال حاضر هر استان عهده‌دار برگزاری یکی از این مناسبت‌ها است.

طاهریان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم ولادت و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به استان قم واگذار شده است خاطر نشان کرد: مراسم بزرگداشت مناسبت‌های دینی و ملی در استان‌ها از طریق کانون‌های تخصصی عترت و کانون‌های توانمند اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول