اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون‌های مساجد خبر داد

وجود بیش از 13 هزار کانون‌های مساجد در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گرگان از رشد جهشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور خبر داد و گفت: تعداد این کانون‎ها به 13 هزار و 393 باب رسیده است.

وجود بیش از 13 هزار کانون‌های مساجد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در حال برگزاری است اظهار داشت: با این اقدام مهم، چتر بزرگ فرهنگی در کل کشور فراگیر شده است.

وی با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم شاهد جهش چشمگیری در حوزه مساجد هستیم تصریح کرد: در سال 1384 تعداد کانون‌های مساجد کشور 2 هزار و 400 مرکز بوده و امروز در سایه همدلی توانسته‌ایم به این رقم قابل توجه دست یابیم.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور عنوان کرد: در استان گلستان نیز شاهد جهش خوبی در این زمینه بوده‌ایم به طوری که در سال 1384 تعداد کانون‌های مساجد 54 باب بوده و اکنون این رقم به 234 باب رسیده و طبیعی است که رسیدن به این نقطه مطلوب، یک شبه به دست نمی‌آید بلکه ماحصل یک کار جمعی است.

ارباب‌سلیمانی به تحلیل یکی از رسانه‌های غربی که بر علیه کشور ایران انجام گرفته بود پرداخت و خاطر نشان کرد: آنها سه مؤلفه را مانع رسیدن دولت آمریکا به اقدامات فرهنگی می‎دانند که یکی از آن موارد، بحث روحانیت و در رأس آن هرم، شخصیت برجسته مقام معظم رهبری بود که مورد رصد دشمنان قرار دارد چرا که یک فرمان حضرت آقا می‎تواند تاثیرات خود را در کل جامعه بگذارد.

وی جایگاه بسیج و نقش آن در جامعه همچنین تاثیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از مؤلفه‌های بعدی عنوان کرد و یادآور شد: حرکت شتابان فرهنگی در کشور به وجود آمده که نشأت گرفته از مجموعه دستگاه‌های فرهنگی، همراهی خوب دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است چرا که آنها در برنامه پنجم توسعه به گونه‌ای حرکت کردند که ما شاهد چنین خروجی در کشور هستیم.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه تا پایان برنامه پنجم باید یک چهارم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی باشند گفت: بر این اساس باید سالانه 2 هزار و 500 کانون جدید بر آمار ما افزوده شود و این سهمیه در بین استان‌ها تقسیم خواهد شد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول