اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران خبر داد

دوره آموزشی سواد رسانه‌ای مساجد مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، از برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای به میزبانی کانون شهید بهشتی تخصصی IT بابل خبر داد.

دوره آموزشی سواد رسانه‌ای مساجد مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون مساجد، محمد فوقی گفت: امروزه رسانه یکی از مهم‌ترین ابزارهای حکومت‌هاست به طوری که اگر حکومتی بر آن سیطره پیدا کند، فرش قرمزی را برای نفوذ و سلطه‌اش بر دیگران گسترانیده است.

این مسئول، مفهوم سواد رسانه‌ای را شامل زمانی که افراد نسبت به اهمیت مدیریت رژیم رسانه‌ای خود آگاه و حساس شوند، یعنی دچار تخدیر رسانه‌ای نشوند، افراد مهارت‌های خاص توجه انتقادی به انواع محتواهای رسانه‌ای را فرا بگیرند، یعنی استخراج پیام نهفته در محتوای رسانه‌ای و نقد و تجزیه و تحلیل آن و افراد به مسایل عمیق‌تری چون شناخت صاحبان اصحاب رسانه و همچنین شناخت اهدافی که آنها دنبال می‌کنند و اینکه در نهایت چه کسی ذینفع و چه کسی متضرر می‌شود، دانست.

وی اضافه کرد: سواد رسانه‌ای نوعی کالبد شکافی رسانه‌ای است که هدفش تأمین هژمونی فرهنگی، تعمیم فلسفه سیاسی و در نهایت حفظ قدرت‌هایی است که این رسانه‌ها محصول آنها هستند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، ارتقای آگاهی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به رژیم مصرف رسانه‌ای و یا به عبارت بهتر تعیین میزان و نحوه مصرف غذای رسانه‌ای از منابع رسانه‌ای گوناگون که در یک کلام همان محتوای رسانه‌هاست، آموزش به جهت تولید هژمونی فرهنگی، خلق شعور عامه و خلع سلاح گفتمان‌های رقیب را از اهداف کلی این دوره برشمرد.

افقی اظهار کرد: بالا بردن سطح آگاهی اعضای کانون‌ها در جهت ایجاد ارتباطات اجتماعی سالم‌تر با رسانه‌ها و تقویت ساختارهای دموکراتیک جامعه به طوری که مخاطبین بتوانند از این طریق به مشروع‌سازی گزینه‌های سالم‌تر در رسانه‌ها کمک کنند و در ایجاد تغییر فرهنگی و اجتماعی مثبت فعالیت کنند و تنها بیننده صرف نباشند از دیگر اهداف این دوره است.

فوقی ادامه داد: آشنایی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با ساختارهای رسانه‌ای دنیا و مکانیزم رسانه‌ای برای انتقال پیام از طریق تئوری‌های گلوله سحرآمیز، مخاطب فعال، آموزش چگونگی تجزیه و تحلیل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی رسانه‌ها جهت حضور اعضای کانون‌ها در میان جوانان در راستای افشاگری ایشان در خصوص جنگ نرم دشمنان از طریق رسانه اهداف جزئی دوره آموزشی است.

وی آموزش مهارت‌های مطالعه یا تماشای انتقادی و ایجاد فضای دغدغه جهت ترجمه، تطبیق، تولید ادبیات در عرصه سواد رسانه‌ای و انتقال مفاهیم از طریق همین رسانه‌ها به عامه مردم را اهداف رفتاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای دانست.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، متذکر شد: دوره آموزشی سواد رسانه‌ای به مدت دو روز از 28 اردیبهشت سال جاری با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به میزبانی کانون شهید بهشتی تخصصی IT بابل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول