اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر و دبیر کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

طرح تلاوت نور 27 هزار مسجد کشور را عطرآگین کرده است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و دبیر کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گرگان گفت: یکی از کارهای زیبایی که در مساجد به اجرا درآمده طرح تلاوت نور است که 27 هزار مسجد کشور را معطر به صوت قرآن بعد از نمازهای یومیه کرده است.

طرح تلاوت نور 27 هزار مسجد کشور را عطرآگین کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام حمیدرضا سلیمانی ظهر امروز در حاشیه دیدار با آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان که در حوزه علمیه مکتب الزهرا (س) شهرستان گرگان صورت گرفت، در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: 5 هزار کانون در حوزه‎های فرهنگی روستاها فعالیت می‎کنند که این موضوع با درایت کانون‎های مساجد با قوت بیشتری نسبت به گذشته پیگیری می‎شود.

وی با بیان اینکه 615 کانون فرهنگی و هنری به صورت تخصصی در حوزه‎های آموزش و پژوهش فعال هستند عنوان کرد: کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد با رویکرد رشد و شکوفایی در این مسیر فعالیت می‎کنند.

مشاور وزیر و دبیر کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه دوره‎های آموزشی به منظور کیفیت‎بخشی به فعالیت‎ها طراحی شده است تصریح کرد: 3 هزار روحانی مساجد از سراسر کشور به قم دعوت شدند تا از اساتید فاخر این استان بهره‎مند شوند.

وی از دوره‎های تفسیر قرآن کریم برای ائمه جمعات خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‎ای نیز به امضا رسیده است.

مشاور وزیر و دبیر کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور تشویق ائمه جماعات را در تشکیل کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد خواستار شد و بیان کرد: باید با نسل جوان ارتباط برقرار کرد تا آنها به سمت معنویت پیوند و گرایش بیشتری از خود نشان دهند.

سلیمانی ابراز کرد: اگر مسجد به جایگاه واقعی خود برگردد بسیاری از بافت‎های فرسوده فرهنگی ما آن جایگاه واقعی خود را بازمی‎یابند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول