اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

فرهنگ رعایت آداب مساجد نهادینه شود / از عمران مساجد غافل نشویم

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: باید نسبت به فرهنگ‌سازی آداب مسجد به ویژه در میان نسل جوان تاکید کرد.

فرهنگ رعایت آداب مساجد نهادینه شود / از عمران مساجد غافل نشویم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیران و رابطین فرهنگی کانون‌های مساجد کشور که در دفتر ایشان برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه همه برنامه‌های کشور باید رنگ و بوی مذهبی و دینی داشته باشد‌ اظهار کرد: باید نظام اسلامی ایران در همه بخش‌ها برای دنیای امروز الگو باشد و در همه مسائل ما شاهد توجه به جنبه‌های دینی و مذهبی باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مسائل مطرح در جامعه امروز ما شایسته نظام اسلامی نیست اضافه کرد: باید از حرکاتی که در شأن نظام اسلامی نیست دوری شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: البته از سوی مسئولان نظام اقدامات گسترده‌ای در راستای خدمت به مردم نیز صورت می‌گیرد که مایه افتخار اسلام و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنند که اقدامات منفی جای خود را به کارهای مثبت بدهد تاکید کرد: مساجد در اسلام از جایگاه و شأن والایی برخوردارند و از مساجد به عنوان بیت خدا تعبیر شده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه در مبانی دینی تاکید شده که افراد با وضو وارد مسجد شوند خاطر نشان کرد: عمران و آبادانی مساجد نیز در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

وی توجه هر چه بیشتر به رعایت آداب مساجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید در زمینه رعایت آداب مساجد فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و در کنار آن به مسائل عمران و آبادانی مساجد نیز توجه شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول