اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت

پروژه انتقال آب اردل ـ ناغان بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌ آبرسانی اردل و ناغان همزمان با هفته دولت یا همزمان با ایام‌الله دهه فجر به بهره‌‎برداری می‌رسد.

پروژه انتقال آب اردل ـ ناغان بهره‌برداری می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر یزدانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد، اظهار داشت: آب، اولین و حیاتی‌ترین ماده مورد نیاز موجودات روی زمین است که نقشی اساسی در زندگی آنان ایفا می‌کند، چنان که خداوند آن را مهم‌ترین عامل حیات و زندگی می‌داند.

وی با اشاره به نقش اقتصادی آب، گفت: با آنکه بیش از 71 درصد از سطح کره زمین را آب پوشانده است، تنها 2.5 درصد از مجموع آب‌های موجود دنیا را آب شیرین تشکیل می‌دهد و از این میزان، سهم کشور ما از آب شیرین و قابل دسترس بسیار ناچیز است.

یزدانی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران از جمله کشورهای پهناور دنیاست و نیاز به آب شیرین در بخش‌های گوناگون، از جمله کشاورزی بسیار فراوان است، استفاده بهینه از آب موجب بهره‌مندی از فعالیت‌های اقتصادی مناسب و سامان‌دهی اقتصاد کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت استراتژیک آب، گفت: مسأله کمبود ذخایر آب زمین به‌طور مداوم جدی‌تر می‌‎شود، بطوریکه در حال حاضر سه عامل مهم وضعیت آب را به صورت خطرناکی در جهان درآورده است.

وی با بیان اینکه آلوده شدن آب، اتلاف آب و تغییرات آب و هوا را سه عامل مهم است که آب را در وضعیت خطرناکی قرار داده است، گفت: سطح آب‌های زیرزمینی هر روزه پایین‌تر می‎رود و آب‌هایی که در دوره‌های زمین‌‎شناسی مشخص انباشته شده بودند، مصرف می‌شوند بدون آنکه بتوان آن را جایگزین کرد.

یزدانی بر ضرورت تدوین الگوی مناسب مصرف آب در این استان تأکید کرد و گفت: رسانه‌های ملی باید در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلا‌ع‌رسانی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا با آموزش فرهنگ صرفه‌جویی بستر لازم مدیریت صحیح آب را فراهم سازند.

وی با اشاره به پروژه‌های آبرسانی در این استان، گفت: انتقال آب از تنگه بهشت‌آباد، پروژه تأمین آب لردگان از چشمه برم، سامان از جمله این پروژه‌‎ها محسوب می‎شود.

یزدانی ادامه داد: پروژه‌های آبرسانی شهر اردل و ناغان همزمان با هفته دولت یا در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌‎برداری خواهد رسید.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه انتقال آب زاینده رود را 50 درصد اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح همزمان با احداث یک باب تصفیه‌خانه با گنجایش 10 هزار و 500 مترمکعب و برداشت 120 لیتر آب در دست اجراست.

هفته اول تیر، همزمان با شروع فصل تابستان، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول