اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اجرای طرح‌های انتقال آب باید کارشناسی شده باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان باید با تکیه بر نتایج کارشناسی شده مطالعات طرح‌ها و به دور از هرگونه جبهه‌گیری از حوزه‌ای نسبت به اجرای طرح‌های انتقال آب اقدام کنند.

اجرای طرح‌های انتقال آب باید کارشناسی شده باشد

به گزارش خبرگزار ی فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام بعد از ظهر امروز در همایش ملی انتقال آب بین حوزه‌ای در این استان اظهار داشت: اجرای پروژه‌های انتقال آب بین حوزه‌‎ای باید به صورت کاملا کارشناسی با بررسی تمام عوامل تأثیرگذار بر حوزه مبدأ و مقصد صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه انتقال آب باید بدون رعایت جانبداری از حوزه‌ای اجرایی شود، گفت: مسئولان ذی‌ربط باید تنها با تکیه بر نتایج به دست آمده از مطالعات طرح‌های انتقال آبی و به دور از هرگونه جبهه‌گیری و یا جانبداری از حوزه‌ای یا استانی نسبت به اجرای طرح‌های انتقال آبی اقدام کنند.

نکونام با بیان اینکه بر اساس قانون و عرف منابع ملی به فرد خاصی تعلق ندارد، گفت: بر اساس شریعت اسلام و قوانین جاری کشور و عرف ملی مالکیت منابع ملی در اختیار فرد یا گروهی قرار ندارد بلکه این سرمایه ملی به عنوان منابع خدادادی سهم تمام افراد است و همه از این منابع حق استفاده دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات دولت عدالت محور بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات بحق مردم تأکید کرد و گفت: این الزام ایجاد می‌کند تا در اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوزه‌ای جانب عدالت رعایت شود.

وی با اشاره به نیازهای آبی مردم این استان گفت: استان چهارمحال و بختیاری به واسطه برخورداری از منابع آبی نباید خود درگیر با مشکلات کمبود آب باشد، این در حالیست که در حال حاضر با وجود آنکه این استان سه رودخانه پرآب را در دل خود جای داده است امروز مردم این استان دچار مشکلات کم‌آبی هستند.

نکونام خاطرنشان کرد: در بین شهرستان‌های هفت‌گانه این استان شهرستان لردگان بیش از سایر شهرستان‌های استان دچار بحران کم‌آبی است به طوریکه در حال حاضر 130 روستای این شهرستان از بی‌آبی رنج می‌برند.

وی وضعیت صنایع و کشاورزی این شهرستان را دچار بحران دانست و گفت: صنعت موتور توسعه هر کشوری است در صورتیکه این بخش دچار مشکل شود سایر بخش‌های اقتصادی کشور نیز بسیار آسیب خواهند دید.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول