اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

استفاده بهینه از منابع آب جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی بر استفاده بهینه از منابع آب تاکید کرد و گفت: هرساله رقم زیادی اضافه‌برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی صورت می‌گیرد که در این منطقه باید اصلاح شود.

استفاده بهینه از منابع آب جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری آب خراسان‌جنوبی به محدودیت‌های خراسان‌جنوبی در بخش آب اشاره کرد و اظهار داشت: ما در این استان با مشکلات عدیده‌ای مانند خشکسالی‌، کم آبی، کمبود نزولات جوی و گسترش خرده‌مالکی مواجه هستیم. وجود انواع حوادث غیرمترقبه در منطقه، خراسان‌جنوبی را به کلکسیونی از حوادث غیرمترقبه تبدیل کرده است.

استاندار خراسان‌جنوبی عدم تمکن مالی در بخش‌های مختلف، کمبود سرمایه‌گذاری از جمله در بخش کشاورزی و وجود خرده‌مالکی را مهم‌ترین مشکلات موجود در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان کرد.

رشید ادامه داد: همچنین استان ما در بخش تأمین آب شرب نیز با مشکل مواجه است به گونه‌ای که در حال حاضر 400 روستای استان ما با تانکر آبرسانی می‌شود همچنین در بخش تأمین آب صنعت و کشاورزی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: اگر چاره‌اندیشی منطقی در این بخش صورت نگیرد در آینده با مشکلاتی مواجه می‌شویم به همین دلیل باید برنامه استفاده بهینه از منابع آب در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما هیچ مشکل اعتباری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی نداریم، تصریح کرد: بیشتر مشکل ما در بخش مدیریتی است که باید با برنامه عمل کنیم.

رشید ادامه داد: اجرای برنامه‌های کشوری بدون بومی‌سازی آن در منطقه هیچ مشکلی را حل نمی‌کند که این مسئله باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه باید به سمت کشاورزی صنعتی پیش رویم، تصریح کرد:‌ توسعه صنایع تبدیلی در مناطق نیز باید دنبال شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول