اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد

اجرای طرح کتابخانه‌های سیار در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی بر اجرای دقیق‌تر طرح کتابخانه‌های سیار در استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد.

اجرای طرح کتابخانه‌های سیار در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان و نهضت مطالعه مفید که با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: طرح کتابخانه‌های سیار باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات شهر و مناطق روستایی پیگیری شود.

وی پیشنهاد داد تا در ورودی کتابخانه‌ها ویترینی از افرادی که کتاب یا کتابخانه شخصی خود را اهدا کرده‌اند همراه با عکسشان معرفی شوند تا فرهنگ اهدای کتاب، تبلیغ و ترویج شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دسترسی آسان و سریع به منابع مختلف در اینترنت، آسیب بزرگی برای حوزه پژوهش در کشور است.

به گفته فتح‌الهی متاسفانه در حال حاضر دسترسی آسان به منابع از طریق اینترنت، حوزه پژوهش را دچار مشکل کرده و ضربه جبران‌ناپذیری را بر پیکر پژوهش وارد کرده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های علمی و جذاب تلویزیون عامل دیگری برای کم‌شدن مطالعه در کشور است، به طوری که متاسفانه استفاده از منابع جدید اطلاعاتی نهضت مطالعه را با مشکل جدی روبرو کرده است.

به گفته فتح‌الهی سطح سواد عمومی در جوامع بالا رفته است و به همین دلیل کتاب‌های تهیه شده باید متناسب با نیاز نسل حاضر باشد و مسئولان فرهنگی جامعه باید در راستای تولید کتاب‌های اصیل با محتوای غنی که بتواند در پایداری و نفوذ کتاب در جامعه موثر باشد، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: باید نظام جامع و کاملی در راستای اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی در فضای مطالعه صورت گیرد و هدف از مطالعه تنها افزایش اطلاعات از طریق کتاب نیست بلکه تمام رسانه‌های مجازی، دیجیتالی، ارتباطات ماهواره‌ای و مطالعات آنلاین در سیستم‌های پیشرفته دنیا جزو ابزارهای مطالعه محسوب می‌شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: طرح جمع‌آوری کتاب‌های قدیمی در برابر اهدای کتاب جدید از ابتکاراتی است که می‌تواند علاوه بر ایجاد ارتباط با مردم، کتاب‌های نایاب را در اختیار همگان قرار دهد.

وی از کتاب به عنوان پدر رسانه‌های دیگر یاد کرد و گفت: باید نسل حاضر را با کتاب آشتی داد چرا که نسل امروز به غیر از کتاب درسی به مطالعه سایر کتب نمی‌پردازد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول