اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های متعدد اجتماعی مسجد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: مسئولان و مردم باید نسبت به استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های اجتماعی مسجد بیش از پیش توجه داشته باشند.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های متعدد اجتماعی مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از "خادمان فرهنگ نماز اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان" با بیان اینکه مسجد مکانی است که انسان به دور از ناملایمات زندگی و مشکلات کاری، برای رسیدن به آرامش روحی به آن پناه می‌برد، اظهار داشت: با راز و نیاز به درگاه پروردگار دردهای درونی خود را تسکین می‌دهد.

وی با بیان اینکه هدف از آفرینش انسان رسیدن به کمال است افزود: بی‌گمان مسجد زیباترین مکان در میان مکان‌هایی است که سبب رسیدن انسان به ارج و قرب و کمال می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در ادامه افزود: فواید اجتماعی مسجد متعدد است و این امر مسجد را از هر مکانی در جامعه متمایز کرده است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: انسان باید سعی کند از مسجد نهایت استفاده و تاثیرات را پذیرا باشد.

نعیم‌آبادی در بخش پایانی سخنان خود از اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان به عنوان یکی از دستگاه‌های فعال در امر توسعه مساجد و نمازخانه‌ها و برپایی نماز یاد کرد و گفت: بی‌شک مقبولیت اعمال ما بسته به امر نماز دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آصف باصره مسئول حوزه فرهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر نمازخانه اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با زیربنای 300 مترمربع و اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان به پاس خدمات مرحوم حجت‌الاسلام لطیف‌زاده مسئول سابق حوزه فرهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، به نام وی نام‌گذاری و ساخته شده است اذعان داشت: این مکان مذهبی فرهنگی دارای امکانات کتابخانه، سیستم صوتی و تصویری و تجهیزات سرمایشی مناسب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از هزار نفر در محیط‌های اداری و کارگری و 600 خانوار در شهرک‌های مسکونی اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان از مخاطبان ثابت این اداره در مباحث فرهنگی مذهبی هستند، افزود: طی روز بیش از 5 هزار وسیله نقلیه و جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر به اسکله شهید رجایی رفت و آمد می‌کنند و این حجم جمعیت ضرورت برنامه‌ریزی منسجم فرهنگی را مضاعف می‌کند.

علی‌اکبر صفایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با بیان اینکه اداره‌کل بنادر توانسته است طی دو سال پی در پی به عنوان سازمان برتر در اشاعه فرهنگ نماز در استان هرمزگان شناخته شود، در حال حاضر با توجه به گستردگی بندر شهید رجایی در چندین نقطه این بندر نماز به جماعت برگزار و زیرساخت‌های مناسب نیز ایجاد شده است.

در پایان این مراسم که رئیس ستاد اقامه نماز، مشاور استاندار در امور روحانیت، رئیس حوزه علمیه بندرعباس و امام جمعه شهر فین حضور داشتند از 12 نفر از "فعالان اشاعه فرهنگ نماز" تقدیر شد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول