اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

ایجاد نمادهای ایرانی اسلامی در بنادر کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت و احداث نمادهای ایرانی و اسلامی در بنادر کشور خبر داد.

ایجاد نمادهای ایرانی اسلامی در بنادر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عطاءالله صدر امروز در نشستی با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان حوزه فرهنگی بنادر کشور در این شهر، با بیان اینکه در راستای ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی در بنادر کشور تحت منویات مقام معظم رهبری از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد، اظهار داشت: مواردی که در این نشست از سوی مسئولان فرهنگی بنادر مطرح شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با "بهره‌گیری از خرد جمعی و نواندیشی و نوآوری و تبادل اطلاعاتی که در این نشست" صورت گرفته، هم‌چون گذشته شاهد فضای سرشار از نور و معنویت در بنادر کشور باشیم.

به گفته، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، مخاطبان بیرونی سازمان بنادر و دریانوردی را شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، ملوانان و خدمه کشتی‌های خارجی، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی، کامیون‌داران و رانندگان وسایل نقلیه شامل می‌شوند.

صدر ادامه داد: شکل کار بنادر که پیشانی نظام و کشور است ایجاب می‌کند فضای اسلامی اعم از نمادهای دینی و تبلیغات اسلامی و روابط انسانی در همه زوایای بنادر دیده شود و در مخاطب تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی منسجم و تهیه بسته‌های فرهنگی، نصب تابلوها با مطالب دینی و اخلاقی و ایجاد فضای آرام‌بخش و محیط غالب اسلامی می‌توان فرهنگ ناب قرآنی را در بین تمام کسانی که با ما ارتباط دارند بسط و گسترش داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی از برنامه‌های مهم این سازمان را ساخت و احداث نمادهای ایرانی و اسلامی در بنادر کشور اعلام کرد.

صدر با بیان اینکه این برنامه تدوین و به نتیجه رسیده است، افزود: وظیفه حوزه فرهنگی بنادر در انعکاس مسائل و مشکلات کارکنان به مسئولان مربوطه بسیار خطیر است.

به گفته وی مهم این است که کارکنان به روحانیت اعتماد دارند و حوزه فرهنگی را مکانی برای مطرح کردن چالش‌های کاری و زندگی خود می‌دانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان تفاوت توسعه در نظام‌های دینی و غیر دینی به توسعه انسان‌محور اشاره کرد و گفت: توسعه در نظام اسلامی مبتنی بر ارزش‌های انسانی و دینی است و کار زمانی ارزش پیدا می‌کند که رنگ خدایی داشته باشد، لذا توسعه‌یافتگی با بهبود شاخص‌های حرکت به سمت ارزش‌های دینی محقق می‌شود.

صدر جامعه هدف حوزه فرهنگی را به دو گروه مخاطبان داخلی و خارجی تقسیم کرد و گفت: حوزه فرهنگی در امور مربوط به کارکنان و خانواده‌های آنان دو مسئولیت عمده دارد.

به گفته وی این حوزه در مرحله نخست باید با تکیه بر موازین انسان‌شناسی اسلام به مشکلات روحی و عاطفی و اخلاقی کارکنان رسیدگی کند و در مرحله بعد با توجه به اینکه کارکنان بیشترین زمان زندگی خود را در محیط کار می‌گذرانند، ایجاد فضای آرام و ترویج روحیه شادابی و نشاط در ارتباطات کاری و سازمانی را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول