اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه خبر داد

اجرای طرح ملی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه از اجرای طرح ملی شبکه کتابخوانان حرفه‌‌ای در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح ملی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در ارومیه

عفت آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این شبکه انجمن اینترنتی برای خوانندگان کتاب، نویسندگان، ناشران و علاقه‌مندان عرصه کتاب قلمداد می‌شود به طوری که کاربران می‌توانند متناسب با گروه سنی خود از آن برای بحث و تبادل‌نظر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح مسابقاتی به طور آنلاین و ماهانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، ارائه سیرهای مطالعاتی متناسب با نیازهای مخاطبان، ایجاد ارتباط میان کاربران و مشاوره انتخاب کتاب برای علاقه‌مندان از مهم‌ترین اهداف این شبکه قلمداد می‌شود که برای محقق‌شدن یکایک این مباحث شبکه راه‌اندازی شده است.

آقازاده اضافه کرد: کسب اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، آگاهی از کتاب‌هایی که مخاطب بیشتری دارند و همچنین اطلاع یافتن از نظر اعضا و نقد آنها بر کتاب از قابلیت‌های دیگر شبکه کتابخوانان حرفه‌ای محسوب می‌شود که در واقع گامی موثر برای جذب مردم به سوی کتاب است.

مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه به تداوم اجرای طرح ملی "کتاب من" نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه استقبال مردم از این طرح بی‌‌نظیر بوده و کتابخانه‌ها از حیث کتاب مفید غنی می‌شوند از طرف دیگر به اغلب نیازهای مراجعان پاسخ داده می‌شود و اجرای این طرح همچنان در شهرستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در راستای نیازسنجی متناسب با درخواست اعضای فعال کتابخانه، ورود تازه‌های کتاب، افزایش منابع علمی کتابخانه‌ها، این طرح هم‌اکنون در این شهرستان همگام با سایر مناطق کشور اجرا می‌شود به طوری که اعضای کتابخانه‌ها با مراجعه به کتابخانه محل عضویت خود با پرکردن فرم مربوطه نیاز خود را اعلام می‌کنند.

آقازاده بیان داشت: کتابداران با مراجعه به سامانه الکترونیکی طرح "کتاب من" کتاب مورد نظر را سفارش می‌دهند و به دنبال آن اطلاعات کتاب از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بررسی و خریداری شده سپس به کتابخانه سفارش‌دهنده ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول