اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی گیلان خبر داد

کاهش 65 میلیارد ریالی ترک تشریفات حوزه کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از کاهش 65 میلیارد ریالی ترک تشریفات حوزه کشاورزی گیلان در سال گذشته خبر داد.

کاهش 65 میلیارد ریالی ترک تشریفات حوزه کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی صبح امروز در جمع تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان با اشاره به اینکه مسئولان وظیفه دارند فعالیت حوزه‌های خود را به مردم بازگو کنند، اظهار کرد: مسئولان نباید در دل مردم یاس و ناامیدی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در دولت اصلاحات کشاورزی به فراموشی سپرده شده بود، افزود: دولت نهم و دهم با توجه به بخش کشاورزی آن را احیا کرد به طوری که با همت مسئولان استانی سال گذشته با جذب اعتبار در بخش کشاورزی و کاهش 65 میلیارد ریالی ترک تشریفات در این بخش بسیاری از هزینه‌ها کاهش یافته است.

این مسئول، به حرکت رو به جلو در امر کشاورزی گیلان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در کشور نباید برای دادن آمار به مردم عجله کرد اما با جرات می‌گویم که تا سه سال آینده در تولید برنج کشور به خودکفایی می‌رسیم و گیلان در این امر سهم عمده‌ای دارد.

یکی از کشاورزان و تولید کنندگان برتر کشت دوم در شالیزار گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به تولیدات گیاهی خود در زمینه کشت دوم پاچ‌باقلا در شالیزار، گفت: کشاورزان امنیت امروز شغلی خود را مدیون خون شهدا هستند.

احمد بابازاده، تشکیل یک کارگروه تخصصی از کشاورزان خبره به همراه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مروجان، مشاوران کشاورزی و استاندار برای اخذ تصمیم‌گیری‌های بنیادی در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: توسعه بیمه محصولات کشت دوم، فراهم کردن نهاده‌های کشاورزی و دسترسی آسان کشاورزان به این نهاده‌ها برای کشت دوم و نیز پرداخت به موقع تسهیلات و تشویق بیشتر کشاورزان منطقه به کشت دوم از طرف سازمان جهادکشاورزی می‌تواند در توسعه کشاورزی  روستایی تاثیرگذار باشد و مانع از مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها شود.     

یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر کشاورزی در بخش تولید چای گیلان نیز در این جلسه، بکارگیری فنون و علم روز کشاورزی در تولید برگ سبز چای، ارتباط دائم با ایستگاه تحقیقات چای شهرستان و استفاده از دانش و یافته‌های کارشناسان مربوطه، استفاده از ادوات پیشرفته کشاورزی در کاشت، داشت و برداشت و نیز بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری و رعایت اصول فنی آبیاری را از جمله شاخصه‌های موفقیت خود در کشاورزی خواند.

محمدحسین یاسینی، اظهار کرد: عمر باغ‌های کشاورزی گیلان از آخرین به‌زراعی تاکنون بیش از 30 سال گذشته است و نیاز به بهسازی دوباره دارد.

وی؛ چای ایرانی در جهان را در رده چای‌های ممتاز دانست و گفت: با تلاش و پشتکار باید کیفیت آن را نیز در جهان به رتبه نخست برسانیم.

یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر کشاورزی در بخش تولید ماشین آلات و ادوات مختلف کشاورزی استان نیز در جلسه مذکور پیشنهاد پرداخت تسهیلات با سود کمتر و بلند مدت به تولید کنندگان ادوات کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان با ترویج گسترده ماشین‌آلات کشاورزی جدید در بین کشاورزان از طرف سازمان جهاد کشاورزی را ارائه داد.

محمود خانزاده، افزود: سرمایه‌گذاری شخصی و پذیرش ریسک در زمینه ساخت ادوات کشاورزی جدید از جمله شاخصه‌ها و دلایل موفقیت بنده بوده است.

وی به زمان قطع اعطای وام در حساس‌ترین زمان برای نیاز کشاورزان در ماه‌اسفند و 1.5 ماه پس از عیدنوروز را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در این زمان حساس اعطای وام به کشاورزان قطع می‌شود و مشکلات زیادی برای کشاورزان به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول