اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

آغاز طرح مهر کشاورزی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از آغاز طرح مهر کشاورزی در استان خبر داد.

آغاز طرح مهر کشاورزی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، ابراهیم عزیزی، ساعتی پیش در بازدید اظطراری از ساماندهی رودخانه تلنگ میناب با اشاره به خدمات انجام شده توسط دولت، اظهار کرد: دولت با تمرکز بر زیرساخت‌ها همواره تلاش کرده تا تمام توان خود را برای حل مشکلات مردم در همه حوزه‌ها پای کار آورد.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام دولت اضافه کرد: در کشور 800 پروژه مهر ماندگار برای سال 91 تدوین شده که 44 پروژه با اعتبار 15 هزار میلیارد تومان متعلق به هرمزگان است و عزم دولت بر این است که این پروژه‌ها تا خردادماه سال آینده به اتمام برسد که این امر نشان از عزم جدی دولت برای سازندگی کشور دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این 44 پروژه جدا از مصوبات سفر هیئت دولت به هرمزگان است، افزود: البته این اعتبار تمام مشکلات را حل نمی‌کند ولی آنچه عیان و مشخص بوده، این است که دولت به مناطق دوردست و روستاها نگاه ویژه‌ای دارد.

عزیزی در ادامه با اشاره به آغاز طرح مهر کشاورزی در استان گفت: در این طرح زمین به افراد واجد شرایط جویای کار اعطا شده و به هر فرد نیز 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تقویت روحیه مسئولانه و مشارکت‌گرایانه را نیاز کنونی کشور دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از امور جاری کشور نیاز به اراده جمعی و هم‌فکری دارند.

استاندار هرمزگان احساس مسئولیت و وظیفه در راستای عمران و آبادانی کشور توسط آحاد جامعه را سبب پیشرفت امور دانست و ادامه داد: با توهین، تخریب و تحقیر نمی‌توان کشور را به پیش برد و همه باید احساس کنند برای آبادانی ایران اسلامی مسئول هستند.

عزیزی هم‌چنین بر پی‌گیری مشکلات روستای تلنگ ده‌گانه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به صورت اولویت تاکید کرد.

مدیر آب منطقه‌ای هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی رودخانه تلنگ گفت: طرح پیش‌بینی شده شامل 15 کیلومتر خاکریز با پوشش سنگی"ریپ رپ" در جناح راست و چپ رودخانه است که 10 کیلومتر از مسیر خاکریز در ساحل راست رودخانه و در مجاورت اراضی روستاهای تلنگ انباری و تلنگ سراتک احداث می‌شود و پنج کیلومتر دیگر از خاکریز پیشنهادی در ساحل چپ رودخانه و در مجاورت روستاهای گهرو و آهوگانی خواهد بود.

جعفر زیرراهی مدت زمان انجام عملیات این طرح را یک سال ذکر کرد و افزود: این طرح با هدف کنترل سیل و اصلاح مسیر رودخانه تلنگ اجرا می‌شود.

وی اعتبار برآورد شده برای اجرای این طرح را یک میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح امنیت خاطر مردم منطقه به ویژه کشاورزان را به همراه خواهد داشت.

کلنگ‌زنی آب‌رسانی طرح کناره مجتمع روستاهای اسلام‌آباد، کنارترش، زهوکی، کردر، کلوت و گودو با اعتبار 6 میلیارد تومان به طول 60 کیلومتر شبکه توزیع و 20 کیلومتر خط انتقال و کلنگ‌زنی تونل سد مخزنی سرنی از دیگر برنامه‌های سفر استاندار هرمزگان به میناب بود.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول