اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

اراضی مستعد کشاورزی به متقاضیان واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی اراضی کشاورزی مستعد شناسایی و به متقاضیان واگذار می‌شود و جهاد کشاورزی هرمزگان به عنوان استان پیشرو در این طرح، اقداماتی را انجام داده است.

اراضی مستعد کشاورزی به متقاضیان واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علینقی صالحی عصر امروز در جمع کشاورزان نمونه اظهار داشت: جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) به منظور آبادانی کشور تشکیل و در این راه جهادگران خدمات شایان توجهی به روستاییان ارائه دادند و پس از آن نیز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز پشتیبانی جنگ را برعهده داشتند.

وی افزود: پس از ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی، فصل جدیدی در بخش کشاورزی ایجاد شد و وزارت جهاد کشاورزی با همان روحیه جهادی، مسئولیت جدیدی را با نگاه به توسعه روستایی و اشتغال روستاییان به منظور جلوگیری از مهاجرت به شهر و هم‌چنین تولید پایدار دنبال کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: امروز فرهنگ جهادی با دانش روز هم‌گام شده و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز به تبع وزارت جهاد کشاورزی اهداف متعددی را به منظور بهبود و تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی و دامی دنبال می‌کند.

وی بیان داشت: افزایش تولید محصولات کشاورزی، تجهیز اراضی مستعد به سیستم آبیاری تحت فشار، ایجاد سدها و جاده بین مزارع، توسعه مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی، کشت نشاء مکانیزه و کشت‌های داربستی، تولید محصول گواهی شده، آموزش و ارتقای علمی بهره‌‌برداران و تبدیل واحدهای نیمه فعال به فعال همه نشان از همت و تلاش جهادی و دانش کارشناسان این عرصه است که خالصانه و بدون منت در راه رضای خدا کار کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه به مهم‌ترین برنامه دولت یعنی طرح توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح توسعه کشاورزی فرصتی مناسب برای رفع مشکل اشتغال جوانان جویای کار و ایجاد شغل برای آنان است و در راستای اجرای این طرح اراضی کشاورزی مستعد شناسایی و به متقاضیان واگذار می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به عنوان استان پیشرو در این طرح اقداماتی را در خصوص واگذاری به متقاضیان انجام داده است.

صالحی هدف این طرح را توسعه و ترویج بیش از پیش کشاورزی و افزایش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، خودکفایی و اعتلای کشور در این عرصه دانست و اضافه کرد: با اجرای این طرح افق روشنی پیش روی بخش کشاورزی است.

صالحی بیان داشت: در هفته جهاد کشاورزی، 13 طرح با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد و 525 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تولیدات گیاهی و دامی، آب و خاک، ترویج و صنایع تبدیلی، 263 شغل جدید ایجاد و 3 هزار و 25 خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول افزایش کرایه حمل و نقل محصولات کشاورزی و کمبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی را از جمله دغدغه‌های کشاورزان و بهره‌برداران عنوان کرد و خواستار توجه و نگاه ویژه مسئولان به این امر شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول