اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

30 درصد پروژه‌های کشاورزی همدان در نهاوند افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: 30 درصد پروژه‌های جهاد کشاورزی استان همدان در هفته جهاد کشاورزی در نهاوند افتتاح می‌شود.

30 درصد پروژه‌های کشاورزی همدان در نهاوند افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری بعد از ظهر امروز در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی با فرماندار شهرستان نهاوند اظهار داشت: امسال جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده تا از نظر کمی و کیفی به شاخص‌‌های مناسب توسعه دست یابیم.

وی افزود: از 271 پروژه تولیدی و خدماتی جهاد کشاورزی استان 79 طرح با اعتباری معادل 7 میلیارد و 300 میلیون تومان در جهاد کشاورزی نهاوند افتتاح می‌شوند که برای 182 نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از واگذاری 70 هکتار از اراضی منابع طبیعی و ملی به فارغ‌التحصیلان و افراد واجد شرایط فاقد زمین روستای وهمان نهاوند خبر داد و ابراز داشت: به ازای هر نفر متقاضی سه هکتار زمین واگذار می‌شود.

فرماندار نهاوند نیز جهاد کشاورزی را از مدیریت‌های فعال و بانشاط شهرستان عنوان کرد و افزود: امسال با مصوبه دولت کارگروه توسعه کشاورزی در کنار دیگر کارگروه‌های فعال شهرستان به کارگروهی فعال تبدیل شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا از تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی در نهاوند به ویژه بتونی کردن انهار و آبیاری تحت فشار خبر داد و ابراز داشت: تاکنون 950 هکتار از اراضی نهاوند به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند و امسال نیز 600 هکتار در دست اجراست.

وی از کاهش میزان مصرف آب همزمان با اجرای آبیاری بارانی، قطره‌ای و تحت فشار خبر داد و افزود: بیش از 80 درصد کاهش مصرف آب در هر هکتار را در مقایسه با روش غرقابی داریم.

فرماندار نهاوند به ایجاد کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی در نهاوند تأکید کرد و ابراز داشت: این عملیات تاکنون با نصب 69 کنتور هوشمند انجام شده لذا باید همچنان با قدرت و سرعت پیگیری و اجرایی شود.

وی به پرداخت تسهیلات مناسب اشتغالزایی در بخش کشاورزی در سال جاری اشاره کرد و افزود: سود تسهیلات بین پنج تا هفت درصد است بنابراین بهترین فرصت برای متقاضیان و واجدان شرایط است که باید با ارائه طرح توجیهی و فنی از این مزایا و تسهیلات بهره کافی را ببرند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول