اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

تجلیل از 40 برگزیده در بخش کشاورزی هرمزگان

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از 40 بهره‌بردار و تولید کننده نمونه هرمزگانی با حضور مسئولان تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از 40 برگزیده در بخش کشاورزی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ظهر امروز در حاشیه تجلیل از تولید کنندگان نمونه استان ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان برای تولید بیشتر و بهتر محصول، الگو قرار دادن کشاورزان خبره در انتقال اطلاعات نوین به سایر بهره‌برداران، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به منظور توسعه بخش کشاورزی، فراهم کردن زمینه مساعد برای برقراری ارتباط نمونه‌ها با مسئولان و مقامات استانی و کشوری و هم‌چنین معطوف کردن افکار عمومی به ابعاد مختلف فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی را از اهداف مهم انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر عنوان کرد.

سهراب رمضان‌پور افزود: شاخص‌های انتخاب نمونه‌ها در زیربخش‌های تخصصی تولیدات گیاهی، امور دام و طیور، شیلات، منابع طبیعی، آب و خاک، صنایع و مکانیزاسیون، ترویج و آموزش، تعاونی و تشکل‌های بخش کشاورزی و عشایری است.

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: یکی از وظایف اساسی مدیریت ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، شناسایی، انتخاب و معرفی نمونه‌ها طی مراحل خاص است که امسال پس از انجام این مراحل، 110 پرونده بهره‌بردار نمونه به این مدیریت ارسال شد که از این تعداد، 40 نفر با رعایت شاخص‌ها شناسایی و معرفی شدند.

وی به طرح ارتقای میانگین تولید محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: این امر با هدف انتقال تجربیات کشاورزان موفق و نمونه به دیگر بهره‌برداران از دو سال پیش در استان عملیاتی شد.

رمضان‌پور ادامه داد: سال گذشته طرح ترویجی ارتقای میانگین تولید محصولات کشاورزی در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، حاجی‌آباد و بندرعباس برای محصولاتی مانند انبه، پیاز، سیب‌زمینی و تولید محصول سالم گوجه‌فرنگی اجرا شد.

وی افزود: در سال ‌جاری نیز دستورالعمل فنی به کار گرفته شده در اجرای طرح ارتقای میانگین تلفیقی از نظرات گروه اجرا و ترویج، نظرات کارشناسان مرکز تحقیقات و کشاورزان نمونه و براساس شرایط اقلیمی و محصول آن منطقه خواهد بود.

به گفته رمضانپور، بعد از اتمام این طرح ترویجی، افزایش 10 درصدی محصولات کشاورزی در مزارع کشاورزان گروه هدف انتظار می‌رود.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول