اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

قرآن راهکار رفع عیوب را معرفی می‏کند/ خانواده‏ها از کلام الهی بهره بگیرند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: قرآن به خوبی راهکار رفع عیوب را معرفی می‏کند و خانواده‏ها در این زمینه باید از کلام الهی بهره بگیرند.

قرآن راهکار رفع عیوب را معرفی می‏کند/ خانواده‏ها از کلام الهی بهره بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام عبدالکریم شاهینی عصر امروز در جلسه صالحین بسیج خاتم‏الانبیای شاهرود اظهار کرد: خاستگاه عیوب انسان، نبود پاسخ‏گویی درست به نیازی پدید آمده در انسان است.

استاد دانشگاه شاهرود اظهار داشت: هر انسانی دارای عیوب بسیاری است که نمی‏تواند آن را نادیده بگیرد، عیب‏ها، گاه ریشه در ظرفیت‏هایی دارد که باید به کمال می‏رسید و نرسیده است.

شاهینی افزود: انسان گاه باید کاری می‏کرد تا امری که در نهاد انسانی وجود دارد، به فعلیت برسد ولی این کار را نکرده است و از جمله می‏توان به عیب بی‏سوادی اشاره کرد که امروز در فقدان آشنایی با رایانه بروز و ظهور می‏کند.

وی تصریح کرد: اگر شخصی در گذشته خواندن و نوشتن نمی‏آموخت، دارای عیب بی‏سوادی بود ولی اکنون اگر کار با رایانه را نیاموزد، به عنوان بی‏سواد شناخته می‏شود و مردم متمدن آن را عیب می‏شمارند.

استاد حوزه علمیه شاهرود در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: قرآن بخشی مهم از آموزه‏های خویش را به شناسایی و معرفی عیوب انسانی و راهکارهای اصلاح و از میان بردن آن معطوف کرده است.

شاهینی بیان کرد: از این‌رو، قرآن در حوزه‏های مختلف رفتاری و هنجاری به شیوه‏های نادرست و عیوب بشر توجه کرده و به عنوان نمونه بلند سخن گفتن، تند رفتن، سر بالا حرکت کردن و بدزبانی و مانند آن را عیب شمرده و به عنوان رذایل اخلاقی و هنجاری از آن سخن گفته است.

وی ادامه داد: در آیات قرآنی، بیان شده که برخی از عیوب انسانی را دیگران می‏توانند بپوشانند و از زشتی بیرون آورده و به گونه دیگر بیارایند.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: از جمله عیب‏های انسانی، مسائل مربوط به حوزه و روابط زناشویی است که قرآن بیان می‏دارد زن و شوهر می‏توانند آن را بپوشانند و به شکل زیبا بیارایند، چرا که خداوند زن و شوهر را لباس یک دیگر می‏داند که عیوب یک دیگر را برطرف کرده و حتی یک دیگر را زیبا جلوه می‏دهند.

شاهینی با اشاره به راه رهایی از عیوب خاطرنشان کرد: انسان می‏تواند با تحمل، عیوب خویش را به خاک سپارد و از میان بردارد، زیرا بسیاری از رفتارهای نابه‏هنجار آدمی، ریشه در کم‏تحملی و ناشکیبایی دارد.

شاهینی گفت: تحمل‏پذیری به عنوان یکی از مهم‏ترین شیوه‏های اصلاح رفتاری از سوی امیرمؤمنان(ع) توصیه و سفارش شده است.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: اگر همه افراد جامعه ظرفیت تحمل خویش را بالا برده و افزایش دهند، بسیاری از نابه‏هنجاری‏ها از جامعه زدوده می‏شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول