اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

آغاز به کار مدارس قرآنی هرمزگان از مهرماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از آغاز به کار مدارس قرآنی از مهرماه سال 91 در استان خبر داد.

آغاز به کار مدارس قرآنی هرمزگان از مهرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح هر سه مقطع تحصیلی را شامل می‌شود که در نخستین گام برای امسال هشت مدرسه در سطح استان با اولویت مدارس ابتدایی (پایه‌های اول تا سوم) هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: برنامه قرآنی این مدارس جزو برنامه درسی رسمی دانش‌آموزان محسوب خواهد شد و حداکثر ساعات در نظر گرفته شده برای آن شش ساعت در هفته است.

به گفته مدیر‌کل آموزش و پرورش هرمزگان این مدارس که از این پس با نام مدارس قرآنی شناخته می‌شوند مباحث مرتبط با قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی و انس با قرآن را در برنامه درسی دارند.

آخوندی اضافه کرد: کار تالیف کتب مورد نیاز این مدارس نیز آغاز شده و برای مهرماه امسال در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تامین نیروی انسانی مورد نیاز در این مدارس، خاطرنشان کرد: نیروهای تخصصی این بخش در حال سازماندهی هستند و در کنار سایر معلمان به آموزش دروس تعیین شده اقدام خواهند کرد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه طرح مدارس قرآنی در چارچوب نظام تعلیم و تربیت به عنوان مفاد درسی هدف‌گذاری شده است، تاکید کرد: با توجه به این اصل، طرح یاد شده هرگز به معنای فوق‌برنامه و پر کردن اوقات فراغت نیست.

آخوندی در پایان افزود: پیش‌بینی می‌شود در گام نخست، یک‌ هزار و 200 دانش‌آموز مقطع ابتدایی زیر پوشش طرح یاد شده قرار بگیرند و از سال آینده نیز در سایر مقاطع تحصیلی دنبال شود.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول