اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تفسیر ترتیبی و ترجمه مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

ترجمه قرآن بر اساس "تفسیرالمیزان" ترجمه برتر شناخته شد

خبرگزاری فارس: مدیر تفسیر ترتیبی و ترجمه مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: ترجمه قرآن بر اساس تفسیرالمیزان به عنوان ترجمه برتر سال انتخاب شد.

ترجمه قرآن بر اساس "تفسیرالمیزان" ترجمه برتر شناخته شد

سید علی‌اکبر حسینی با اشاره به فعالیت‌های گروه تفسیر ترتیبی اظهار کرد: این گروه در مسیر بهره‌گیری هر چه بیشتر از امکانات پیشرفته و فناوری جدید می‌کوشد تا پژوهش‌ها و تحقیقات جدید و غنی‌تر را برای قرآن‌پژوهان و علاقه‌مندان معارف قرآنی فراهم آورد.

وی خاطر نشان کرد: این گروه ترجمه‌های روان و جذاب قرآن را به سبک‌های گوناگون تالیف کرده و مطالعات تخصصی پیرامون اصول و مبانی علمی تفسیر و ترجمه، ارائه و بازتولید تفاسیر معتبر شیعی انجام داده است.

مدیر تفسیر ترتیبی و ترجمه مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به فعالیت‌های این گروه گفت: تاکنون این گروه دو ترجمه بر اساس تفسیرالمیزان چاپ و منتشر کرده که در حقیقت این ترجمه‌ها دستاورد تفسیری مرحوم علامه طباطبایی است.

وی خاطر نشان کرد: ترجمه قرآن بر اساس تفسیرالمیزان در سال جاری به عنوان ترجمه برتر معرفی شد و جایگاه خوبی در مراکز علمی و فرهنگی و دانشگاه‌ها دارد و استقبال گسترده‌ای از آن شده است.

حسینی عنوان داشت: در صدد هستیم با دستیابی به تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی‌ در زمینه گسترش ترجمه در سطح کشور و جهان اسلام اقدامات لازم انجام شود.

وی به دیگر دستاوردهای گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه مرکز فرهنگ و معارف قرآن اشاره کرد و افزود: این گروه، ترجمه‌ای متناسب با تفسیر راهنما را در دستور کار خود قرار داده و اکنون در بازار از ترجمه‌های قابل توجه و دقیق است.

مدیر تفسیر ترتیبی و ترجمه مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطر نشان کرد: «بازنگری تفسیر راهنما»، «ترجمه قرآن کریم بر اساس تفسیرالمیزان»، «تفسیر القرآن المجید المستخرج من تراث الشیخ المفید»، «تفسیر ترتیبی آموزشی و پیام‌های آسمانی» از جمله آثار منتشر شده گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه است.

 

وی با اشاره به آثار در دست انتشار گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: قرآن و زندگی (آیه‌های زندگی)، تفسیر سوره یوسف، تفسیر ترتیبی آموزشی و  تفسیر سوره‌های جمعه، کافرون، نصر و کوثر از آثاری بوده که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول