اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی:

هویت ملی و اسلامی در معماری ایران حفظ شود/ معماری ما مانند رانندگی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی بر حفظ هویت ملی و اسلامی در معماری ایران تاکید کرد.

هویت ملی و اسلامی در معماری ایران حفظ شود/ معماری ما مانند رانندگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی غفاری ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی تاکید کرد: آنچه امروز در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود البته با معماری بومی می‌تواند ارتباط داشته باشد.
وی تصریح کرد: یکی از پایه‌های معماری پایدار این است که با گذشته خودش پیوند داشته باشد و نیازهای آینده را هم برطرف کند.
غفاری با تاکید بر اینکه باید هویت ملی و اسلامی خود را حفظ کنیم و از ابتدا طرح‌ها باید بر این اساس شکل بگیرد، یادآور شد: ما معماری را می‌سازیم و بعد این معماری است که ما را می‌سازد و این معماری است که بر ما تاثیر می‌گذارد این یک رابطه دو طرفه هست.
وی تصریح کرد: باید شناختمان را عمیق بکنیم و به‌جای اینکه فضا بسازیم، مکان ایجاد کنیم، آدم‌ها به مکانشان علاقمند می‌شوند و این تاثیر مثبتی بر آنها خواهد داشت.
غفاری ادامه داد: اوج  تکامل معماری در همه جای دنیا سادگی آن است و اصیل‌ترین معماری‌ها ساده‌ترین آنهاست.
وی ابراز داشت: در همین معماری شمال چقدر ساده است مثل یک آدمی که همه چیز آن واضح است درون و بیرونش یکی است پشت پرده ندارد، و خودش هست، این آدم‌ها هم دوست ‌داشتنی هستند.
استاد طراحی شهری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مانند همان معماری، شخصیت این مردمان ساده، واضح و صریح است، گفت: بیشتر معماری‌های بومی این خاصیت را دارد البته ضمن سادگی بسیار جا افتاده و استوار و فکر شده است.
وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم بر همین اساس یک معماری درست واضح براساس معماری بومی ارائه بدهیم قطعا روی نسل‌های آینده هم تاثیر مثبت می‌گذارد و این نمی‌شود مگر اینکه ما خودمان را اول درست کنیم یعنی آدم‌ها باید خودشان را درست کنند تا معماریشان هم درست شود.
رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در پایان اذعان داشت: ما معماری‌مان شبیه ترافیک ما است هر کس هر جور دلش خواست رانندگی می‌کند.
انتهای‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول