اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ضرورت حفظ هویت معماری اسلامی ایرانی در صنعتی‌سازی

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: حرکت به سوی صنعتی‌سازی در احداث بناها نباید به هویت معماری اسلامی ایرانی خدشه وارد کند.

ضرورت حفظ هویت معماری اسلامی ایرانی در صنعتی‌سازی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بر ضرورت احداث بناها به شکل صنعتی به جای روش ساخت سنتی تاکید کرد و اظهار داشت: در روش ساخت صنعتی قطعات و اجزای ساختمان به صورت کارخانه‌ای تولید می‌شود که به صورت انبوه و بر اساس استانداردها و با رعایت موازین توسعه پایدار انجام می‌گیرد.
وی افزود: در روش صنعتی‌سازی مسکن، نقشه‌های صنعتی تهیه و تیپ‌سازی شده و مصالح به صورت سری در کارگاه‌های صنعتی تولید می‌شوند.
به گفته مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، مدیریت و شیوه کار در روش صنعتی‎سازی ساختمان از ابتدای تهیه نقشه تا تولید مصالح ساختمانی، به صورت صنعتی است.
ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه حرکت به سوی صنعتی‌سازی نباید به هویت معماری اسلامی ایران خدشه وارد کند، گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان برای توسعه صنعتی‌سازی ساختمان یکی از الزامات مهم در این عرصه برای حفظ ایمنی و مقاوم‌سازی ساختمان به شمار می‌آید.
وی با برشمردن برخی دیگر از مزایای صنعتی‎سازی ادامه داد: سبک‌سازی، مقاوم‌سازی، صرفه‌جویی در مصالح، مصرف بهینه انرژی، کاهش دوره ساخت و در نتیجه کاهش هزینه ساخت و افزایش عمر مفید و کیفیت ساختمان از جمله برخی از این مزایا در مقایسه با سنتی‎سازی به شمار می‎رود.
ابراهیمی بر ضرورت صنعتی‏‎سازی ساختمان در این استان تأکید کرد و گفت: در این صنعت مصالح به‌صورت سری در کارگاه‌های صنعتی تولید و مدیریت و شیوه کار از ابتدای تهیه نقشه تا تولید مصالح ساختمانی، صنعتی است.
وی افزود: یکی از اهداف صنعتی‌سازی تسریع در ساخت و ساز است و چنانچه شرکت‌های صنعتی‌سازی با توجه به جدول زمان‌بندی عمل نکنند، قراردادشان لغو خواهد شد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه به برنامه این استان برای احداث 13 هزار و 800 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر اشاره کرد و گفت: اگر چه طی سال‎ جاری اجرای طرح مسکن مهر در این استان شتاب خوبی گرفته اما به طور کلی روند اجرای این طرح می‎تواند با همت تمامی دستگاه‌های ذیربط مطلوب‌تر اجرا شود.
دبیر شورای تأمین مسکن چهارمحال و بختیاری همچنین با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن تعهدات دستگاه‌ها، انبوه‌سازان و شرکت‌های تعاونی در اجرای طرح مسکن مهر بر اساس برنامه زمان‌بندی، خاطرنشان کرد: سرد شدن هوا و عدم ایجاد خدمات زیربنایی از جمله نگرانی‌ها در راستای عدم انجام تعهدات و تحویل به هنگام واحدها به متقاضیان است.
ابراهیمی از اعطای تسهیلات ویژه‌ به سازندگان واحدهای مسکونی به‎منظور تسریع در ساخت و ساز و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در این استان خبر داد و گفت: بر همین اساس شهرداری‌ها برای تسریع در ساخت و ساز و بهسازی بافت فرسوده برای صدور پروانه تخفیفاتی در نظر گرفته‌اند.
ابراهیمی با اشاره به تسهیلات ویژه پرداختی به سازندگان واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده، گفت: اعطای تسهیلات 200 تا 250 میلیون ریالی به هر واحد مسکونی، بدون سپرده‌گذاری از دیگر تسهیلات اعطائی به سازندگان واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده است.
انتهای پیام/ح10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول