اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران:

هویت ملی ما ترکیبی از مفاهیم اسلامی و ایرانی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: هویت ملی ما ترکیبی از مفاهیم اسلامی و مفاهیم ایرانی است.

هویت ملی ما ترکیبی از مفاهیم اسلامی و ایرانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیروز مجتهدزاده ظهر امروز در همایش بهار عربی که در محل آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: باید دانشجویان ما ورزیدگی لازم را پیدا کنند تا قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشند و به گفته‌ها اکتفا نکنند.
وی با انتقاد از نظام آموزشی کشور عنوان کرد: با کمال تاسف در سیستم آموزشی کشور دچار مشکلات اساسی هستیم به‌ویژه در حوزه پژوهشی و تحقیق نه فقط در یک رشته بلکه در تمام رشته‌ها.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به اینکه دموکراسی را هر فرد خودش باید بسازد و منتظر مسئولان و حکومت نباشد تصریح کرد: ما کمترین زحمتی برای عملی کردن دموکراسی نمی‌کشیم  و این حاصل نظام آموزشی ماست و به همین دلیل پیشرفت نمی‌کنیم.
مجتهدزاده تاکید کرد: هر فرد خود باید دموکراسی را ایجاد کند و به قانون و مسئول نگاه نکند و در هر حوزه‌ای که می‌تواند حتی ترافیک، بحث آگاهی و...برای دموکراسی گام بردارد.
وی با بیان اینکه ما یاد نگرفتیم منظور از آمدن به دانشگاه چیست، افزود: باید بدانیم منظور از آمدن به دانشگاه افزودن علم است نه تکرار آن، که این اتفاق در علوم تجربی از طریق اختراع و در علوم انسانی از طریق اکتشاف اتفاق می‌افتد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران، ادامه داد: در سیستم آموزشی ما چالش وجود ندارد و در کل کسی سوال نمی‌پرسد که چه اتفاق‌هایی در جهان رخ می‌دهد که آمریکا، صهیونیست و عربستان که دست‌نشانده آمریکاست در آن نقش نداشته باشد.
وی تصریح کرد: چرا باید وقتی کسی می‌گوید خلیج عربی ما بپذیریم که خلیج عربی است نه فارس چرا نباید به عقل و فکر خود مراجعه کنیم و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشیم و گفته‌های ضد و نقیض را باهم بشنویم و به تحلیل آن بپردازیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به بررسی تحولات یک سال گذشته خاورمیانه با عنوان بهار عربی بیان داشت: معمولا بهار را در مفهوم آزادی به کار می‌برند اما هنوز آزادی در خاورمیانه اتفاق نیفتاده و حتی خود ارتش مصر به حسنی مبارک کمک کرد.
این استاد دانشگاه افزود: آمریکا و ر‍‍‍‍‍ژ‍یم صهیونیستی زمان جنبش مصر با یک حادثه غیرمترقبه روبرو شدند چون آنچه در مصر اتفاق افتاد مسئله حیات و ممات آنان بود و زحمات زیادی کشیدند تا بتوانند حسنی مبارک را آنجا بنشانند و با تمام زورگویی‌های ر‍‍‍‍‍ژیم صهیونیستی به آن خدمت کنند.
مجتهد زاده تاکید کرد: ایلات متحده همیشه  طبق سنت معمول وقتی موجی جامعه‌ای را فرا می‌گرفت، سوار موج می‌شود و در این جریان هم از فرصت استفاده کرد و مردم مصر را فریفت و در واقع وقتی ایران را هم می‌خواست هما‌ن‌گونه بفریبد اما نتوانست وقتی دید نمی‌تواند جلو موج بایستد خواست از مردم استفاده کند که ناکام ماند.
وی با اشاره به اینکه جنبش‌های عربی سابقه طولانی دارند، بیان داشت: از 23 کشوری که جنبش در آنها بوجود آمد، فقط 2 کشور موفق شدند و در مابقی هنوز بهاری بوجود نیامده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: سیستم آموزشی باید این بصیرت و بینش و آگاهی را به دانشجویان بیاموزد و دانشجویان باید از یک جانبه‌نگری دست بردارند و فقط به یک منبع خبر اکتفا نکنند و فریب‌خوردگان این‌سو و آن‌سو نباشند.
وی خاطر نشان کرد: در تفکر ما حد وسط نیست یا افراط و یا تفریط مطلق است افراد یا خائن و یا قهرمانان ملی‌اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول