اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

انقلاب غبار را از چهره هویت اسلامی زدود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هویت اسلامی گوهر گرانبهای شرافت و کرامت است که انقلاب اسلامی غبار را از چهره آن زدود.

انقلاب غبار را از چهره هویت اسلامی زدود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی امروز در همایش بزرگ ائمه جمعه و جماعات اهل سنت که امروز در مجتمع فرهنگی انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی پایگاهی برای ملت ایران و ملت‌های مسلمان و پایگاهی برای مبارزه جدی با دشمنان اسلام است.

وی تصریح کرد: یک نماینده مجلس در برابر تمام ملت مسئولیت دارد و باید امین، خدمتگزار و وظیفه شناس باشد.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه مردم نباید کسانی را که دنبال ثروت و قدرت هستند انتخاب کنند، تصریح کرد: اصالت و عدالت ارزش‌هایی هستند که نمایندگان مردم باید دارا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به انقلاب و پیروزی شکوهمند آن در سال 57 یادآور شد؛ شرط اساسی توفیق انقلاب ایمان، صفا و معرفت بود و انقلاب اسلامی نشات گرفته از ایمان امام (ره) است.

وی ادامه داد: برای ماندگاری انقلاب باید روحیه ایمان، اخلاص و معنویت را حفظ کنیم و در رکاب علمای بزرگ راه امام (ره) را ادامه دهیم.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی بارور شده و نتیجه و ثمره آن را در حال مشاهده هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: صفا و صمیمیت بین مردم ایران و رهبری دنیا را شگفت‌زده کرده است.

امام جمعه اراک اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی با حضور علمای اهل سنت و شیعه از برکت انقلاب اسلامی است.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه روحانیان به خاطر اسلام و انقلاب باید منشا خیر باشند، افزود: هویت اسلامی گوهر گرانبهای شرافت و کرامت است که دچار گرد و غبار شده بود اما انقلاب آمد و آن را از خمودگی و گرفتاری نجات داد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و ایران فکر می‌کنند با تهدیدها، عربده‌کشی و اعمال تحریم می‌توانند جمهوری اسلامی را از پای درآورند، یادآور شد؛ دشمنان بدانند با این تحریم‌ها یک احساس خودکفایی و خود اتکایی را در ملت ایران ایجاد کرده‌اند؛ مردم ایران در طی 33 سال گذشته در همه زمینه‌ها موفقیت فراوانی کسب کرده است.

وی تصریح کرد: این مدعیان دموکراسی در تلاش هستند به ایران آسیب برسانند اما ملت ایران با شهامت و شهادت در برابر آن‌ها ایستاده است.

امام جمعه اراک با اشاره به بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب در طی 33 سال گذشته گفت: احیای دین اسلام و قرآن که جوهره آن دین، سنت و معارف اهل بیت بوده بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این مسئله که امام (ره) با انقلابش فقه و حکومت اسلامی و مردم‌سالاری دینی را در کشور حاکم کرد برای شرق و غرب قابل لمس است و امروز آثار آن در سراسر جهان دیده می‌شود.

دری نجف آبادی با اشاره به بیداری اسلامی به وجود آمده در جهان خاطرنشان کرد: امروز ما باید با همدلی و ایجاد امید و نشاط به این کشورها کمک‌های مادی و معنوی کنیم و در عین حال خطرات پیش‌رو را نیز به آن‌ها گوشزد کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید با هوشیاری همه جانبه به این آرمان بلند در بیداری به وجود آمده توجه کنند، اظهار کرد: کشورهای اسلامی با عنایت به شرایط و ظرفیت خودشان در یک استراتژی دراز مدت در کنار هم باشند و اتحادیه‌های بین‌المللی تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیان در این راستا وظیفه خطیری بر عهده دارند، گفت: همدلی، وحدت و اتحاد دنیای اسلام وظیفه‌ای است که علما و روحانیان بر عهده دارند که اگر چنین نشود مراکز بین‌المللی و به اصطلاح حقوق بشر همچنان برای ما تصمیم خواهند گرفت.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه از تکفیر، توهین و... بپرهیزیم، تصریح کرد: به  ریسمان وحدت الهی چنگ زنیم چراکه ظرفیت دنیای اسلام بی‌نظیر بوده و فقط به مردان میدان عمل نیاز دارد و در این راه نباید یکدیگر را خنثی کرد.

وی اضافه کرد: مسلمین باید هوشیار باشند و آب به آسیاب دشمنان نریزند؛ روحانیان و علما باید در این حرکت راهنمای مردم به سمت اهداف متعالی باشند.

امام جمعه اراک در پایان به وحدت و انسجام و حضور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تاکید کرد و گفت: در یوم‌الله 22 بهمن این وحدت و انسجام باید به منصه ظهور گذاشته شود؛ چراکه این روز، روز نمایش قدرت و وحدت شیعه و سنی است.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول