اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

انقلاب ایران الگویی برای بازگشت به هویت دینی ‌اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب مردم ایران الگویی برای بازگشت به هویت دینی اسلامی است که اکنون به خوبی اثر آن در منطقه قابل مشاهده است.

انقلاب ایران الگویی برای بازگشت به هویت دینی ‌اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد صبح امروز در گردهمایی هیئت امنای مساجد شهر زاهدان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نه تنها در جهان الگو و سرمشقی برای دیگر کشورهای اسلامی و ترغیب مسلمانان برای بازگشت به هویت دینی و اسلامی شده، بلکه در داخل نیز جهش عظیمی در زمینه‌های گوناگون اجتماعی ‌ـ ‌اقتصادی و سیاسی ایجاد کرده و چهره کشور را دگرگون ساخته است.

وی افزود: 33 سال پیش در ایران اسلامی، انقلابی به وقوع پیوست که مبتنی بر بینش عمیق الهی بود، انقلابی که در آن انسان‌های وارسته با باورهای عمیق دینی  به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شدند.

استاندار سیستان‌ و بلوچستان  نقش تعالیم دینی و مساجد نقش را در آغاز و تداوم انقلاب اسلامی مهم دانست و ادامه داد: واقعیت این است که تعالیم دینی و مساجد به عنوان پایگاه‌های رشد معنوی بشریت، نقش مهمی در آغاز و تداوم انقلاب اسلامی داشته و دارند، به طوری که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: "برای خدا قیام کنید و از تنهایی و غربت نهراسید؛ مساجد، بهترین سنگرها و نماز جمعه و جماعات مناسب‌ترین میدان تشکل و بیان مصالح مسلمین است"

آزاد بیان کرد: امام بارها و بارها بر اهمیت مساجد به عنوان سنگری برای اسلام تأکید کرده و فرمودند "مسجدها را سنگر قرار دهید، برای اسلام این مسجدها را باید شما محکم نگه دارید، نگویید که دیگر مسجد می خواهیم چه کنیم ما انقلاب کردیم، مسجد درست کنیم، این‌ها سنگرند برای اسلام حفظ کنید."

وی یاد آور شد: اکنون نیز با توجه به اعتبارهای فرهنگی مناسب که برگرفته از نظامی سیاسی ـ دینی است، باید به بهترین شکل از ظرفیت مساجد برای رشد اعتقادات دینی، سیاسی به ویژه بصیرت در بین نسل جوان استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مساجد نباید غریب بمانند و باید به بهترین شکل در زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از ظرفیت آن استفاده کرد.

نماینده عالی دولت همچنین با تبریک ایام میلاد حضرت رسول (ص) بیان داشت: مسجد اساس و مکان ایجاد وحدت در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی به هفته وحدت و تقارن این هفته با دهه فجر اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند بین اقوام مختلف در جامعه ما اختلاف افکنی کند و یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که نقش وحدت بخش را ایفا می‌کند مسجد است که همه مردم در جامعه ما آن را از خود می‌دانند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین خواستار کمک بیشتر برای تامین نیازهای مساجد در زمینه‌های عمرانی و تجهیزات شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول