اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

خاطرات رزمندگان سند هویت انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به انقلاب اسلامی هویتی ویژه داده است.

خاطرات رزمندگان سند هویت انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد ارتحال امام (ره) و سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: همانگونه که میراث فرهنگی هویت تاریخی کشور محسوب می‌شود خاطرات رزمندگان نیز اسناد و افتخارات کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: خاطرات رزمندگان برای نسل‌های آینده اهمیت زیادی دارد بنابراین باید با اختصاص اعتبار ویژه ثبت خاطرات آنان امسال در دستور کار قرار گیرد.

جهانبخش با اشاره به وجود 38 رزمنده در استان بوشهر ادامه داد: برنامه‌ای برای ثبت و ضبط خاطرات این قشر در استان تدوین شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: انقلاب ما جای خودش را در تاریخ باز کرده اما قدرش را نمی‌دانیم و این آیندگان هستند که به ارزش آن پی خواهند برد.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله خرداد اضافه کرد: نهادهای فرهنگی از موازی‌کاری و اجرای برنامه‌های موازی بپرهیزند.

جهانبخش گفت: رزمندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند اما متولی خاصی برای رسیدگی و رفع مشکلات این قشر وجود ندارد.

جانشین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز در این نشست گفت: امسال 18 هزار و 723 نفر از این استان برای شرکت در مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی عازم مرقد امام راحل می‌شوند.

عبدالرضا مطاف افزود: این افراد در قالب 11 کاروان در روزهای 11 و 12 خرداد به مرقد مطهر امام راحل اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: تمام هماهنگی‌های لازم برای اسکان و پذیرایی زائران حرم امام راحل انجام شده است و امیدواریم با همکاری و پشتیبانی مسئولان استان بوشهر مشکلی در زمینه ایاب و ذهاب و پذیرایی و اسکان زائران بوشهری به وجود نیاید.

مطاف بیان کرد: در این سفر علاوه بر مداحی، مسابقات فرهنگی، زیارت عاشورا، دعای ندبه و نماز جماعت نیز برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نحوه خاص عزاداری‌های مردم استان بوشهر باید هماهنگی لازم برای حضور عزاداران خمینی در حسینیه جماران در صبح روز 14 خرداد انجام شود.

مطاف یادآور شد: پارسال نیز 15 هزار نفر از مردم استان بوشهر در روزهای 14 و 15 خرداد در کنار مرقد امام حضور یافتند و ضمن عزاداری با امام راحل و شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.

وی افزود: با توجه به سهمیه تعیین شده برای اعزام زائران به مرقد مطهر امام راحل ناوگان ترابری استان بوشهر جوابگو نیست و به همین دلیل از شرکت جهان سیر کشور نیز در این زمینه کمک می‌گیریم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول