اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

افزایش سرسام آور کرایه خانه در بجنورد/ مستأجران مستأصل مانده‌اند

خبرگزاری فارس: تنها چند ماه از آغاز سال جدید در بجنورد سپری‌شده که کرایه خانه در خراسان‌شمالی و به‌ویژه بجنورد بنا به اظهار شهروندان افزایش سرسام آوری داشته است.

افزایش سرسام آور کرایه خانه در بجنورد/ مستأجران مستأصل مانده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اوج این افزایش اجاره بها که منجر به افزایش قیمت مسکن نیز در مرکز خراسان‌شمالی شده در اردیبهشت ماه بوده به طوری که در برخی از مناطق این شهر مثل کوی بهداری اجاره‌بها به صورت پول پیش و کرایه تا دو برابر افزایش را تجربه کرده است.

این افزایش اجاره‌بهای خانه در بجنورد در حالی است که مسئولان همواره از نقش مسکن مهر در کنترل قیمت مسکن و حتی کرایه خانه سخن گفته و اظهار کرده‌اند که قیمت اجاره‌بهای مسکن کاهش خواهد یافت، چیزی که امسال برخلاف آن اتفاق افتاد.

افزایش این کرایه سبب استیصال بسیاری از مستأجران شده به گونه‌ای که برخی از آنان به خاطر خارج‌شدن از هزینه‌های سنگین اضافه اجاره مسکن به گرفتن منزل اجاره‌ای در حواشی این شهر روی آورده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی با اذعان به اینکه اجاره‌بها در استان افزایش یافته از تشکیل کمیته نظارتی با دستور استاندار خراسان‌شمالی خبر داد.

عطاءالله قادری اظهار کرد: این کمیته نظارتی به‌زودی کار خود را با عضویت دستگاه‌های مرتبط در حوزه مسکن آغاز و در زمینه نظارت بر نرخ اجاره‌بها و مسکن سیاست‌گذاری می‌کند.

بنا به گفته مسئولان اتحادیه مشاوران املاک در بجنورد نرخ اجاره‌بهای منزل در این شهر بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

جلیل محمدزاده رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با توجه به رصدهایی که از اجاره منزل در این شهر توسط کارشناسان و بازرسان داشته قیمت‌ها صرفاً از این حد بالاتر رفته است.

وی گفت: افزایش بالاتر از این نرخ‌ها مجاز نبوده و مشاوران املاک هرگونه افزایش خارج از این چارچوب را پیگیری می‌کنند.

شهر بجنورد مرکز خراسان‌شمالی با دارا بودن دو منطقه شهرداری و همچنین شهرداری مهر 200 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول