اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

سازمان اوقاف در مورد بقاع متبرکه شفاف عمل کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد بقاع شفاف‌سازی کامل داشته باشد.

سازمان اوقاف در مورد بقاع متبرکه شفاف عمل کند

جواد کریمی‌قدوسی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند نظام، برگزاری همایش‌هایی است که شخصیت‌های مطرح را در زمان خودشان از نظر دینی، علمی و سیاسی مورد توجه قرار می‌دهند.

وی با اشاره به همایش بزرگداشت اباصلت خاطرنشان کرد: این همایش پیرامون شخصیت اباصلت و کاوش شرایط اجتماعی آن زمان است تا نسل حاضر را در جریان تاریخ قرار دهد.

کریمی با بیان اینکه تاریخ معلم بزرگ است، اظهار داشت: ما با شناخت صحیح از تاریخ، از تکرار حوادث تلخ گذشته با استفاده از تجارب گذشتگان جلوگیری می‌کنیم.

وی گفت: برگزاری این همایش‌ها و بزرگداشت خواجه اباصلت که خود یک عبرت است، می‌تواند در شناساندن ائمه اطهار و هم‌چنین اولیاء تأثیر گذار باشد.

کریمی در ارتباط با اینکه چرا محله‌ یا کوچه‌ای به نام خواجه اباصلت نام‌گذاری نشده است، گفت: نام خواجه اباصلت به خودی خود و با توجه به اینکه آرامگاه دارد مشهور است و نام‌گذاری محله ‌یا کوچه و خیابانی به نام ایشان در مشهد ضرورتی ندارد.

وی تصریح کرد: بقعه خواجه‌ اباصلت، خواجه ربیع و خواجه مراد برای معرفی شخصیت‌های آنان کافی است و نیازی به نام‌گذاری اماکن و محله‌های دیگر به نام آنان نیست.

نماینده مردم مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند بقاع متبرکه از کانون‌های فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی است اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی و رونق بخشیدن به این اماکن و کاوش شخصیت‌های آنان باید مورد توجه‌ قرار گیرد.

کریمی نقش سازمان اوقاف و امور خیریه را در این امر بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: یکی از وظایف اوقاف که متولی این بقاع است، شفاف‌سازی کامل در مورد سیره و راه و روش آنان است.

نماینده مردم مشهد با اشاره به  اینکه جایگاه بقاع متبرکه قبل از انقلاب ناشناخته بود، تصریح کرد: پس از انقلاب این جایگاه مورد توجه‌ نهادها قرار گرفت و سازمان اوقاف و امور خیریه، به نقش این اماکن در فرهنگ‌سازی پی برد و در بازسازی و رونق بخشیدن به این اماکن همت گماشت.

وی به نقش دولت در توجه به بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: باید دولت در این زمینه ورود پیدا کند و با کمک مردم تمام بقاع متبرکه را به نحو شایسته‌ای احیاء کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول