اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مسئولان بقاع متبرکه از شخصیت اباصلت الگو بگیرند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مدیران و مسئولان اجرایی بقاع متبرکه و امام‌زادگان از شخصیت اجرایی اباصلت بهره و الگوگیری داشته باشند.

مسئولان بقاع متبرکه از شخصیت اباصلت الگو بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز در نخستین همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت(ره) با حضور اساتید، طلاب و دانشجویان و جمعی از مسئولان استانی اظهار داشت: وظیفه نظام جمهوری اسلامی ایران این است که علوم اسلامی را در اختیار ممالک اسلامی عرضه کند تا بر محبان و شیعیان این علم الهی افزوده شود.

وی افزود: دشمن با تمام قوا به دنبال خاموشی اهل‌بیت(ع) در دل مردم بوده و امروز افتخار اسلام این است که با فطرت مردم در ارتباط دارد.  

استادی هم‌چنین در ادامه از مدیران و دست‌اندرکاران اجرایی و مدیریتی امام‌زادگان و بقاع متبرکه خواستار بهره‌گیری و الگوگیری از شخصیت اباصلت شد و تصریح کرد: استفاده از شخصیت‌های برجسته‌ای چون اباصلت نیاز مسئولان اجرایی کشور است.

وی گفت: متأسفانه همه برنامه‌های رسانه کشور مفید، مناسب و آموزنده نیست و این امر دلیل بر این دارد که امروز در کشور و جامعه مشکلات فراوانی پدید آمده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هدف اصلی از برگزاری چنین همایش‌ها و بزرگداشت‌هایی آشناسازی مردم به راه و طریق بزرگان دین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از اباصلت به نقل از امام رضا(ع) در ارتباط با اینکه باورهای قلبی ایمان باید به زبان جاری شود، افزود: عمل به ارکان جزو ایمان است و استاد، مسئولان، ابزار، والدین از جمله وسائط شکر در برابر پروردگار متعال است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین خدمت زن و مرد به یکدیگر سبب جلوگیری از ترویج فساد در جامعه می‌شود و ما انسان‌ها باید در هر لحظه وسائط شکر الهی را همیشه مدنظر داشته باشیم.

استادی با اشاره به اینکه اباصلت بین مذهب تشیّع و تسنن دارای شخصیت تأثیرگذار بوده است، افزود: بسیاری از روایات نقل شده از این شخصیت عالم روایات اخلاقی است و در این مکان‌های مقدس باید از افراط و تفریط پرهیز شود.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول