اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی میناب خبر داد

ارائه 225 مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی میناب

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی میناب گفت: در سال 90 اورژانس اجتماعی میناب موفق به ارائه 225 مورد خدمات به متقاضیان شده است.

ارائه 225 مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، فرزاد افسر پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با معرفی مرکز مداخله در بحران‌های اجتماعی، کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات فوری و تخصصی لازم به افراد آسیب دیده اجتماعی یا در معرض آسیب اجتماعی را هدف کلی از راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

وی افزود: ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در خصوص مسائل و مشکلات اجتماعی و کمک به درک موقعیت خود در شرایط بحرانی، افزایش توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی، رشد آگاهی‌ها و شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای خدمت گیرندگان به منظور تسهیل فرایند حل مسئله در شرایط بحرانی و شناسایی کانون‌های بحران‌زا و اقدامات تخصصی در بحران‌زدایی از اهداف تخصصی این مراکز است.

رئیس اداره بهزیستی میناب ادامه داد: در این مراکز پس از پذیرش فرد، ارزیابی‌های تخصصی اجتماعی، روان‌شناختی، بهداشتی و درمانی توسط تیم تشخیص که متشکل از مسئول مرکز، مددکار اجتماعی و روان‌شناس است، صورت گرفته و متناسب با نوع مشکل تصمیم‌گیری می‌شود و سپس نسبت به ارائه خدمات تخصصی به فرد اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

افسر خدمات تخصصی مرکز را شامل مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی و درمانی، آموزشی و تربیتی عنوان کرد و گفت: خدمات این مرکز از طریق تماس با خط اورژانس اجتماعی 123 و خدمات اجتماعی سیار به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی میناب ادامه داد: خط 123 به صورت مشاوره تلفنی در حال حاضر در ساعت اداری و از طریق تماس با تلفن ثابت ارائه خدمات می‌کند.

وی گفت: خط 123 باید در تمام شبانه‌روز فعال بوده و پاسخ‌گوی مردم باشد ولی با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص، در حال حاضر امکان فعالیت این خط به طور 24 ساعته در میناب وجود ندارد.

افسر هم‌چنین در خصوص نحوه تماس به وسیله تلفن همراه با خط 123 در میناب گفت: هنوز این امکان در میناب وجود ندارد که بتوان از طریق تلفن همراه با اورژانس اجتماعی و خط 123 ارتباط برقرار کرد لذا از مسئولان مربوطه به ویژه شرکت مخابرات می‌خواهیم در این راستا همکاری لازم را اعمال کنند.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی میناب از بهمن‌ماه سال 88 راه‌اندازی شده است، افزود: اورژانس اجتماعی میناب با تیم مجرب در سال 90 بیش از 225 مورد خدمات به گروه هدف ارائه کرده است.

رئیس اداره بهزیستی میناب یادآور شد: افرادی که در سال گذشته از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شده‌اند از بین سنین 18 تا 29 سال و اغلب افرادی با میانگین تحصیلات متوسطه بوده‌اند.

وی ادامه داد: معرفی خدمات سازمان بهزیستی به تماس گیرندگان، اعزام واحد سیار اورژانس اجتماعی به محل مورد نیاز، ارائه راهنمایی لازم به تماس گیرندگان، ارجاع تماس گیرندگان به مراکز تابعه سازمان نظیر توان‌بخشی، پیش‌گیری و اجتماعی، ارجاع و هدایت افراد به مرکز مداخله بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و ارجاع افراد مشمول دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار از جمله خدماتی است که توسط نیروهای متخصص در خط 123 به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان گفت: بر‌اساس ماده یک این قانون دولت موظف است زمینه‌های لازم را برای تامین حقوق معلولان فراهم آورده و حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشد.

افسر افزود: در این قانون هم‌چنین آمده است تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها، اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهرمندی از آنها برای معلولان همانند افراد عادی فراهم شود.

وی ضمن انتقاد از عملی نشدن این قانون در میناب گفت: بسیاری از ساختمان‌ها و امکانات به ویژه بانک‌ها، پارک‌ها و تلفن‌های عمومی به گونه‌ای طراحی شده که امکان بهره‌مندی از خدمات آنان برای معلولان میسر نیست.

این مسئول اضافه کرد: برابر قانون شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند، خودداری کنند.

بهزیستی میناب یک ‌هزار و 12 خانوار زیر پوشش خدمات مستمری، 650 خانوار بهره‌مند از خدمات توان‌بخشی و غیر‌ مستمری دارد و تا پایان سال 90 نیز 4 هزار و 668 نفر را تحت خدمات CBR قرار داده است.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول