اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان کردکوی خبر داد

1950 معلول زیر پوشش بهزیستی کردکوی

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی شهرستان کردکوی گفت: یک‌هزار و 950 معلول تحت پوشش بهزیستی کردکوی قرار دارند.

1950 معلول زیر پوشش بهزیستی کردکوی

روح‌الله جعفری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: تعداد کل معلولان زیر پوشش 1950 خانوار است که 329 خانوار از آنان مستمری ماهانه بر اساس دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور دریافت می‎کنند.

وی افزود: برای خانواده‎های یک نفره تحت پوشش 400 هزار ریال، دو نفره 450 هزار ریال، خانواده‎های سه نفره 550 هزار ریال، چهار نفره 600 هزار ریال و برای خانواده‎هایی که بیشتر از هفت نفر هستند میزان این مستمری 750 هزار ریال است.

جعفری در خصوص آمار بیمه افراد تحت پوشش این نهاد اذعان کرد: تاکنون 590 خانوار (یک‌هزار و 420 نفر) دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت کرده‎اند که همه آنها ساکن شهر کردکوی هستند، و مددجویان ساکن روستا از دفترچه بیمه خدمات درمانی روستایی استفاده می‎کنند.

رئیس اداره بهزیستی کردکوی تصریح کرد: در حال حاضر نیز تعداد 218 خانوار مشتمل بر557 نفر از توانخواهان این اداره پشت نوبت دریافت دفترچه بیمه خدمات درمانی هستند که بعد از اختصاص سهمیه بیمه از سوی اداره کل، برای آنها نیز خدمات مورد نظر ارائه می‎شود.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده توسط بهزیستی کردکوی در سال گذشته اظهار داشت: راه‎اندازی واحد اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان، راه‎اندازی سیستم اتوماسیون اداری، برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در شهرستان، برگزاری همایش پیاده‌روی در شهر و روستا با موضوع اعتیاد، برگزاری جلسات کمیته فرهنگی، پیشگیری از اعتیاد به طور مستمر در شهرستان، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) برای کودکان سه تا شش سال و طرح شنوایی‌سنجی شیرخواران و نوزادان در طول سال 1390 از جمله اقدامات انجام شده توسط بهزیستی شهرستان کردکوی بوده است.

جعفری ابراز داشت: همچنین اجرای طرح پیوند مساجد و مهدهای کودک (در دو مرحله)، برگزاری مانور زلزله توسط مهدهای کودک به همراه هلال احمر و آتش‌نشان، برگزاری کلاس آموزشی عفاف و حجاب برای مربیان و مدیران مهدهای کودک، اجرای مراسم جشن انقلاب توسط مهدهای کودک، طرح بیمه زنان سرپرست خانوار در صندوق بیمه تامین اجتماعی، صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی برای جامعه هدف و اعطای تسهیلات اشتغال‎زایی برای مشاغل خانگی به مددجویان تحت پوشش از دیگر اقداماتی است که در سال گذشته در این نهاد محقق شده است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول