اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بویین‌زهرا:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی بهزیستی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی سازمان بهزیستی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، ابوالفضل بخشی عصر امروز در جلسه بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا که در اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه بالاترین هدف سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: مسئولان وظیفه دارند که با حمایت ویژه‌ای از این سازمان در سراسر کشور نسبت به کاهش مشکلات معلولان اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: باید با اختصاص بیشتر اعتبارت زمینه برای پشتیبانی و حمایت بیشتر از معلولان فراهم شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه تنوع کاری در سازمان بهزیستی زیاد است، عنوان کرد: عمده مشکلات این سازمان در حوزه تردد و عبور و مرور معلولان خاص از اماکن و مجامع عمومی است.

بخشی اضافه کرد: مسئولان شهری و به ویژه شهرداری‌ها وظیفه دارند که با همکاری و نیز قانون‌گذاری مناسب در زمینه عبور و مرور آسان‌تر معلولان در شهر اقدام کنند.

وی با اشاره به کمک‌های علمی و آموزشی اداره بهزیستی به جوانان و دانشجویان معلول در دانشگاه و مراکز آموزشی وزارت علوم و تحقیقات بیان کرد: 70 درصد شهریه‌های معلولان از طریق سازمان بهزیستی در سراسر کشور پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه هر ساله بیش از 60 درصد هزینه‌های ازدواج زوج‌های معلول در سراسر استان‌های کشور پرداخت می‌شود، اعلام کرد: تمام دغدغه و تلاش این سازمان برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های ماندگار برای حمایت از معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی است.

بخشی اضافه کرد: در سال گذشته با همکاری و تعامل ارگان‌های مختلف شهرستان بویین‌زهرا بیش از پنج مورد وام اشتغال به مدد‌جویان این اداره در سطح شهرستان پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین در طول سال 90 بیش از 30 نفر از معلولان این شهرستان سهمیه بیمه کار‌گری دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به کمک‌های دیگری که که از سوی اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا در راستای خدمت‌دهی به معلولان این شهرستان انجام می‌شود، تشریح کرد: پرداخت هزینه ایاب و ذهاب معلولان و هزینه درمانی بیماری‌های خاص، اهدای رایگان و بدون هزینه ابزار معلولان مانند، سمعک، عصا و تجهیزات پزشکی، تلاش و رایزنی با مسئولان بهزیستی استان قزوین برای تحویل خودروی ویژه معلولان، تهیه مسکن مناسب برای معلولان نیازمند و نیز برپایی مراسمات و همایش‌های مختلف در طول سال از سوی اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول