اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

سالانه 30 میلیون دلار گل از استان مرکزی به خارج از کشور صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سالانه 30 میلیون دلار صادرات گل و گیاهان زینتی از این استان به خارج از کشور صورت می‌گیرد.

سالانه 30 میلیون دلار گل از استان مرکزی به خارج از کشور صادر می‌شود

عباس مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شهر محلات یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و صادرات گل و گیاه در کشور است و سهم قابل توجهی از صادرات غیر نفتی را به صادرات گل و گیاه اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: این استان در سال گذشته رتبه اول تنوع تولید گل و گیاهان زینتی در کشور و رتبه دوم میزان تولید گل و گیاهان زینتی با تولید 290 میلیون گل شاخه بریده، 5 میلیون گلدانی، 591 میلیون فصلی و نشائی و 26 میلیون درختچه، 80 میلیون پیاز گل و 290 میلیون پیازچه گل و بالغ بر 30 میلیون دلار صادرات را از آن خود کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به جایگاه این استان در تولید محصولات کشاورزی بیان داشت: در سال گذشته 2 میلیون و 700 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید و روانه بازار شد که از این میزان 2 میلیون و 26 هزار تن محصولات زراعی و باغی 440 هزار تن محصولات دام، طیور و آبزیان بوده است.

مظفری ادامه داد: علاوه بر آن در تولید برخی محصولات مهم و استراتژیک، رتبه‌های برتر کشور به استان مرکزی اختصاص یافت که می‌توان گفت در تولید انار با 126 هزار تن محصول رتبه دوم کشور، در تولید پسته با 8 هزار و 200 تن رتبه ششم، در تولید گندم با 402 هزار تن رتبه هشتم، در تولید جو با 171 هزار تن رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

به گفته وی تولیدات در حوزه دامی شهرهای مختلف استان در سال گذشته نیز شامل 307 هزار تن شیر خام، 51 هزار تن گوشت قرمز، 50 هزار تن گوشت مرغ، 8/26 هزار تن تخم مرغ و 530 تن عسل، 1700 تن ماهی، 12 میلیون قطعه ماهی تزئینی بوده است.

وی بیان داشت: طی سال جهاد اقتصادی حدود 6/5 درصد گوشت قرمز کشور، 3 درصد شیر، 2/3 درصد تخم مرغ، 2/3 درصد گوشت مرغ کشور در استان مرکزی تولید و به سایر استان‌های کشور و در مواردی به سایر کشورها صادرات شده است، همچنین علیرغم شرایط نامساعد محیطی و دشواری‌های تولید، ضمن حفظ آمار تولید نسبت به سال گذشته، در برخی موارد همچون تولید گوشت قرمز 2 درصد و تولید عسل 30 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول