اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

تولیدات کشاورزی فارس به ثروت تبدیل نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه تولیدات کشاورزی فارس می‌تواند بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس را اشباع کند گفت: تاکنون تولیدات کشاورزی فارس به ثروت تبدیل نشده است.

تولیدات کشاورزی فارس به ثروت تبدیل نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار رئیس و معاونان این سازمان با وی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی ثابت کرده که با تلاش‌های مفید و مستمر تا کنون توانسته در بسیاری از بخش‌های کشاورزی موفق باشد و جزو ممتازان این بخش در سطح کشور قلمداد شود که بی‌شک با در اولویت قرار دادن برنامه‌ریزی دقیق و فراهم کردن زیرساخت‌ها و آموزش های لازم به کشاورزان موفقیت‌های بیشتری نیز حاصل می‌شود.

وی استان فارس را استانی متکی به کشاورزی توصیف کرد و بیان داشت: کشاورزی فارس یک بستر آماده است و این ضرورت احساس می‌شود تا با برنامه‌ریزی جدی ظرفیت‌های مغفول مانده را زنده و استعدادها را شکوفا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه بیان داشت: بخش کشاورزی فارس ثابت کرده است که توانایی تولید بسیار بالا در سطح کشور را دارد اما این تولید تبدیل به ثروت نمی‌شود.

ایمانی افزود: تولیدات کشاورزی استان فارس می‌تواند به راحتی بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس را از محصولات متنوع اشباع کند و در صورت صادرات هوایی می‌توانیم انواع محصولات جالیزی و سبزی را به فاصله نیم ساعت به بازارهای حاشیه خلیج فارس برسانیم اما این امر تاکنون محقق نشده است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: زمانی که محصولات مورد نیاز بازار تأمین شود تولید نیز جهت‌دار شده و خود به خود کشاورز به سمت دست‌اندرکاران بخش کشاورزی می‌آید چرا که می‌داند این کار برایش منفعت دارد.

در ادامه این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز با اعلام اینکه ستاد توسعه بخش کشاورزی در این استان تشکیل شده، گفت: احمدی‌نژاد اهتمام ویژه‌ای به توسعه بخش کشاورزی داشته و معتقد است که باید از تمام ظرفیت‌های این بخش بهره کامل را گرفت که تشکیل این ستاد در فارس نیز در همین راستا بوده است.

مهرزاد خرد ادامه داد: بخش کشاورزی فارس در سال جاری توانست در زمینه‌هایی مانند آبیاری نوین به موفقیت‌های خوبی دست یابد و رکورد بالایی را در سطح کشور رقم بزند که امیدواریم در سال جاری بتوانیم رکورد خود را ارتقا بخشیم.

خرد در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی خطوط هوایی در راستای صادر کردن محصولات کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری‌های تمام‌جانبه، استاندار فارس، با شرکت آسمان قراردادی منعقد شده که در ازای هر کیلو 620 تومان، محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، مصر و عربستان صادر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: در حال حاضر به صادرکنندگان اعلام کرده‌ایم که این آمادگی را داریم تا به عنوان متولی بخش کشاورزی، متناسب با ذائقه بازار هدف برایشان محصول تولید کنیم.

وی با بیان اینکه تنها 40 درصد صادرات محصولات غیر نفتی به محصولات کشاورزی اختصاص دارد، گفت: چنانچه از تولید حمایت شود، این رقم به 80 درصد نیز می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از صدور نخستین سند رسمی زمین‌های کشاورزی برای بهره‌برداران در شهرستان پاسارگاد خبر داد و اذعان داشت: نخستین سند مبتنی بر کاداستر اراضی برای نخستین بار در تاریخ کشور در شهرستان پاسارگاد آماده و صادر شده که این امر در حوزه مالکیت اراضی تحول بسیار شگرفی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد با اتمام عملیات کاداستر بر روی سایر زمین‌ها در سطح فارس، مشکل هویت‌بخشی به زمین‌ها و تعیین مالکیت آنها مرتفع شود.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول