اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

25 درصد تولیدات کشاورزی خراسان رضوی ‌بیمه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تنها 25 درصد تولیدات کشاورزی این استان زیرپوشش بیمه قرار دارد.

25 درصد تولیدات کشاورزی خراسان رضوی ‌بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد طباطبایی عصر امروز در نشست خبری در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: در همین راستا برای افزایش استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی دولت تمهیدات تشویقی در این زمینه اندیشیده است.

وی با بیان اینکه حدود 250 هزار هکتار از زراعت‌های پاییزه و باغات این استان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر بخشی از یارانه‌های دولت معطوف بخش بیمه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی این میزان را بین 50 تا 80 درصد دانست و متذکر شد: این سازمان تلاش زیادی برای رفع مشکلات کشاورزان در سطوح مختلف دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهاد اقتصادی تصریح کرد: به همین منظور باید تلاش زیادی توسط مردم و مسئولان برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری صورت پذیرد.

طباطبایی تاکید کرد: همچنین در همین بین توجه به بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش رو برای مسئولان امر باید باشد.

وی عنوان داشت: بخش کشاورزی با توجه به اشتغال آفرینی مولد خود می‌تواند تاثیرات زیادی را بر پیکره اقتصادی کشور داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی را از مهم‌ترین طرح‌های این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: باید از منابع موجود در اختیار بخش کشاورزی مانند آب، خاک، سرمایه و از همه مهم‌تر نیروی انسانی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی کاهش هزینه‌های تولید را از دیگر اولویت‌های کاری در این زمینه برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشورهای همسایه با کاهش قیمت تمام شده در بخش کشاورزی زمینه صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر را فراهم ساخته‌اند.

طباطبایی اعلام کرد: همچنین توجه به فرمایشات رهبری در ‌ارتباط‌ با صرفه‌جویی بیش از 10 درصدی در منابع آب بخش کشاورزی باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: آماده ساختن زیر ساخت‌های بخش کشاورزی از دیگر اولویت‌های مهم در عرصه کشاورزی به‌ویژه در استان پهناور خراسان رضوی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: در همین راستا دولت در این استان کار زیرساختی 10 مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و 20 مجموعه دامی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول