اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آزادشهر:

توجه به تولیدات کشاورزی از اولویت‎های گلستان است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: با عنایت به نامگذاری سال 1391 بیشترین توجه دولت در استان گلستان توجه به تولیدات بخش کشاورزی است.

توجه به تولیدات کشاورزی از اولویت‎های گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید فاضل دهنوی امروز در جمع مدیران شهرستان آزادشهر اظهار داشت: استان گلستان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور محسوب می‌شود و تولیدات این بخش برای مصرف در صنایع غذائی و پوشاک و بسیاری از صنایع دیگر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و در بازارهای داخلی و خارجی مورد توجه است.

وی تصریح کرد: به همین خاطر دولت در نظر دارد در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی نامگذاری شده عمده توجه خود در استان را به بخش کشاورزی معطوف کند که شهرستان آزادشهر هم با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد و از زمین‌های حاصلخیز خوبی هم برخوردار است و بیشترین افراد شاغل در آن هم از بخش کشاورزی هستند می‌تواند نقش سازنده‌ای را در پیشبرد این هدف داشته باشد.

دهنوی اضافه کرد: حمایت از تولیدات بخش کشاورزی که می‌تواند شامل فعالیت‌های زراعی، باغداری، دامداری، مرغداری، زنبورداری و نوغانداری باشد علاوه بر تاثیر مثبتی که در اقتصاد منطقه، استان و کشور می‌گذارد می‌تواند به لحاظ اشتغالزایی هم مثمرثمر باشد و انگیزه افراد به ویژه جوانان را برای ورود به این بخش بیشتر کند.

فرماندار آزادشهر تصریح کرد: برای داشتن یک کشاورزی پویا و استاندارد با بازدهی بالا استفاده از کشاورزی علمی و مکانیزه هماهنگ با نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی که وظیفه نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت را دارند، توجه به گسترش جاده‌های بین مزارع، استفاده از آبیاری تحت فشار و قطره‌ای که تسهیلات خوبی هم دارد و مورد توجه دولت هم است، ایجاد کارخانجات وابسته به بخش کشاورزی با همکاری بخش خصوصی و دولت، کنترل بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی و تقسیم به موقع و کافی نهاده‌ای کشاورزی مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

دهنوی ابراز امیدواری کرد با عنایت به بارندگی‌های اخیر شرایط آب و خاک منطقه هم به گونه‌ای باشد که کشاورزان سال پرخیر و برکتی را پیشرو داشته باشند و در اقتصاد کشوری سهم بسزایی ایفا کنند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول