اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی اردبیل:

افزایش تولیدات بخش کشاورزی تا 7 میلیون تن در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در برنامه پنج ساله تعریف شده وزارت جهاد کشاورزی تولیدات بخش کشاورزی استان اردبیل به 7 میلیون تن می‌رسد.

افزایش تولیدات بخش کشاورزی تا 7 میلیون تن در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی اردبیل و ارائه راهکارهای راهبردی در حوزه آموزش اظهار داشت: استان اردبیل به عنوان قطب مهم کشاورزی و دامپروری چهار درصد کل محصولات تولیدی بخش کشاورزی را در سطح کشور تولید می‌کند که رقم سالانه تولید حدود 3.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است.
پرتوی با بیان اینکه در استان اردبیل بیش از 783 هزار هکتار زمین زراعی وجود دارد، افزود: از این رقم 222 هزار هکتار اراضی آبی و 526 هزار هکتار اراضی زراعی دیم است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سطح استان اردبیل 36 هزار هکتار باغات میوه را شاهد هستیم.
این مسئول ادامه داد: علیرغم اینکه استان اردبیل 1.9 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده اما چهار درصد تولید بخش کشاورزی سرزمین‌مان ایران متعلق به اردبیل است که تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم طبق پیش‌بینی‌ها به هفت درصد می‌رسد.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در یک برنامه‌ریزی درست، دقیق و تخصصی با هدف توسعه کمی و کیفی بخش آب و خاک طرح‌هایی همچون بهینه‌سازی کلیه واحدهای سطح به سیستم‌ آبیاری تحت فشار، بهبود سیستم مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و افزایش ضریب این بخش را به همراه بهسازی باغات مثمر با اولویت توسعه تاکستان و بهینه‌سازی کلیه واحدهای فرسوده را با استفاده از پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی به بخش کشاورزی تعقیب می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست بانک کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه به تسهیلات در نظر گرفته شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حمایت از بخش کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: بانک کشاورزی به عنوان مجموعه مالی تخصصی و حمایت کننده از بخش کشاورزی در این زمینه ورود خوبی داشته است و با دریافت درخواست تسهیلات بانکی مصمم است اعتبار مورد نظر را پرداخت کند.
علیرضا وکیلی شرایط مختلف بهره‌مندی از این تسهیلات را یادآور شد و افزود: سهم آورده بخش خصوصی بری بهره‌مندی از این تسهیلات 20 درصد است و تا پایان امسال فرصتی مناسب است تا کشاورزان و فعالان این بخش از این تسهیلات با سود کمتر از 16 درصد به عنوان حداکثر سود تسهیلات بانکی استفاده کرده و به رونق این بخش کمک کنند.
انتهای پیام/ر20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول