اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی

تولیدات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی 4 برابر شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش چهار برابری تولیدات محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر آذربایجان شرقی 5 میلیون تن محصولات کشاورز تولید می‌کند.

تولیدات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی 4 برابر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلال گلچین صبح امروز در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر و سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب در محل سالن اجتماعات پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه غرب و شمال‌غرب کشور ضمن تأکید بر فعالیت‌های جهادی در طول انقلاب و دفاع مقدس و عرصه‌های محرومیت‌زدایی و کشاورزی، راهبرد اصلی سازمان جهادکشاورزی استان را حفظ روحیه جهادی و توسعه کشاورزی دانش محور با استفاده از فناوری روز بیان کرد.

وی اظهار کرد:  افزایش تولید 1.35 میلیون تن محصولات کشاورزی قبل از انقلاب به حدود 5 میلیون تن حال حاضر در استان و افزایش 4 برابری تولید، نشان از تلاش مضاعف تولیدکنندگان و بهره‌برداران و مدیران و کارشناسان در طول سال‌ه‌ای بعد از انقلاب است.

گلچین با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال 1390 به نام سال جهاد‌اقتصادی، سرلوحه تمام فعالیت‌های سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته افزود: به برکت این رهنمود اقدامات بسیار اساسی در تمام زیربخش‌های کشاورزی استان اجرایی شده و بهره‌برداران این بخش از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح نحوه پرداخت برخی یارانه‌ها، فعالان بخش کشاورزی با قدرت وارد شده و عملکرد خوبی در هدایت تولید داشته‌اند، ادامه داد: کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی از اهداف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان است که با برنامه‌ریزی این اهداف دنبال می‌شود.

وی به توجه ویژه دولت‌های نهم و دهم به بخش کشاورزی اشاره داشته و ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های متعدد و متوالی در سال‌های اخیر و به خصوص در سال گذشته شاخص‌های تولید در بخش کشاورزی نسبت به قبل از این دولت‌ها افزایش چشمگیر داشته است.

گلچین به اختصاص رتبه اول تا پنجم محصولات کشاورزی مهمی از زردآلو ، پیاز، یونجه، شیر  مرغ و تخم‌مرغ گرفته تا سیب، انگور، گوشت قرمز، عسل به آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: تامین امنیت غذایی به امنیت کشورمان گره خورده است و دشمنان نظام اسلامی از تحریم جمهوری اسلامی ایران طرفی نبسته‌اند چرا که هر موقع تحریم‌ها شدت یافته عزم ملی برای افزایش تولید چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی علمی، اقتصادی و حرفه‌ای مقدس و پویا است که در جهان امروزی همچون نگینی در بنیان اقتصادی تمام کشورها می‌درخشد، افزود: از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها تا این تاریخ مبلغ  14.2 میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی استان جذب شده است.

وی افزود: علاوه از این منبع اعتباری، از محل اعتبارات بنگاه‌های کوچک زودبازده نیز مبلغ 25 میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی در اختیار طرح‌های مصوب بخش کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از مبلغ 10درصد عواید صندوق توسعه ملی، جذب 2 هزار میلیارد ریال در آذربایجان شرقی هدف‌گذاری شده است، ادامه داد: در این خصوص تاکنون اعطای 174 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در استان تصویب شده است که می توان به تصویب 700 میلیارد ریال در بخش دام و طیور ، 570 میلیارد ریال در صنایع تبدیلی و تکمیلی و 310 میلیارد ریال در بخش گلخانه ای و باغبانی اشاره کرد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول