اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

جریانی خارج از اصولگرایی مانع اجماع نمایندگان شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید خود را نماینده منافع ملی بدانند، گفت: جریانی خارج از اصولگرایی مانع اجماع نمایندگان اصولگرا در انتخابات فراکسیون‌ها شد.

جریانی خارج از اصولگرایی مانع اجماع نمایندگان شد

حجت‌الاسلام‌ نصرالله پژمان‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شد آرای اصولگرایان در انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به اکثریت ممکن نزدیک نشود، ناشی از وقایعی بود که از خارج از جریان اصولگرایی تحمیل شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه انتخابات فراکسیون‌ها، اصولگرایان باید به‌ عنوان اکثریت مجلس نهم، با یکدیگر مسائل را حل‌ و فصل می‌کردند، اما این مسئله به صحن علنی مجلس کشیده شد و به‌ نوعی بدعت در این زمینه شکل گرفت.

پژمان‌فر گفت: برخی از نمایندگان تمایل دارند تا در برخی از فراکسیون‌ها مانند فراکسیون برنامه‌ و بودجه حضوری جدی داشته باشند و استدلال آنها شاید این باشد که این فراکسیون‌ها در حوزه‌های انتخابیه دارای کارکرد بیشتری هستند، در حالی که نماینده مجلس باید خود را نماینده منافع ملی بداند و از نگاه منطقه‌ای و محدود پرهیز کند.

وی تاکید کرد: البته این به ‌معنای آن نیست که نمایندگان مطالبات مردم منطقه خود را دنبال نکنند، بلکه نباید با تصمیمات خود سبب برهم‌ خوردن تعادل میان بخش‌های مختلف کشور بشوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان باید برای حضور خود در فراکسیون‌های مختلف، تخصص را نیز مدنظر داشته باشند، برای مثال در حال حاضر، بالغ بر 40 نماینده پزشک در مجلس حضور دارند، اما هنوز کمیسیون بهداشت و درمان دارای متقاضی کافی نیست.

پژمان‌فر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو بیان کرد: مواضع و ادبیات غربی‌ها، در روزهای اخیر ناشی از ضعف و زبونی آنها است و می‌خواهند با نمایش‌های خود در میان مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران هراس ایجاد کنند، اما ملت ایران به راه خود با شجاعت ادامه می‌دهد.

وی اشاره کرد: تهدیدات و تحریم‌های غرب، نمایانگر این است که تاکنون مسیر خود را به‌ درستی پیموده‌ایم و امروز، استقلال و توانمندی جمهوری اسلامی ایران، در عرصه‌های مختلف، بر تمام کشورهای دنیا اثبات شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، در مواضع هسته‌ای خود همواره شفاف عمل کرده است و 1+5 نیز باید از همین رویه تبعیت کند.

پژمان‌فر گفت: باید در این مذاکرات، امید به پیشرفت و اعتمادسازی از سوی غربی‌ها برای ایران ترسیم شود، در غیر این ‌صورت، حضور در این مذاکرات برای ایران سودی ندارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول